عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

بررسی راه‌های توسعه تجارت الکترونیکواردات، تهدیدی جدی برای صنعت تاسیسات

تاریخ: 1395/08/10

گروه بنگاه‌ها: در صورت حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی از صنعت تاسیسات، این صنعت بزرگ می‌تواند در اشتغال و سودآوری موفق باشد، اما اکنون این صنعت به دلیل واردات بی‌رویه، مورد تهدید قرار گرفته است.

 

مهدی بستانچی قائم‌مقام مدیرعامل شرکت «دمنده» در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» گفت: صنعت تاسیسات در زمره نخستین صنایعی است که به‌صورت مدرن در کشور پایه‌ریزی شده و در صورتی که به چشم یک صنعت مولد و اشتغال‌زا به آن نگاه شود، علاوه بر پوشش بازار داخل کشور، می‌تواند در عرصه صادرات نیز ارزآوری قابل توجهی داشته باشد.

وی، از واردات بی‌رویه به‌عنوان بزرگ‌ترین تهدید این صنعت یاد کرد و گفت: با وجود اصلاح تعرفه‌ها در سال گذشته، تعرفه‌های موجود در کمترین سطح قرار دارد و صنعت تاسیسات، همچنان از داشتن یک تعرفه حمایتی خاص برای جلوگیری از واردات بی‌رویه، بی‌بهره است.

مدیر بزرگ‌ترین شرکت تولید هواکش‌های صنعتی کشور همچنین از راه‌اندازی طرح توسعه شرکت دمنده در ۱۳۰ هزار متر مربع خبر داد و گفت: هم‌اکنون با بهره‌برداری از فاز نخست این طرح، سالانه افزون بر ۲ میلیون دستگاه انواع هواکش در این شرکت تولید می‌شود و طی دو سال آینده با رسیدن به ظرفیت نهایی تولید، این میزان به ۴ میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت.

لینک:
منبع: دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها