عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

ماهاراجه‌ها و تزار‌ها در راه معادن ایران

تاریخ: 1393/06/22

مهدی كرباسیان از به ثمر رسیدن برخی طرح‌ها مانند سیمان ونزوئلا و مذاكره با شركت آسار هند و كویت استیل در بخش فولاد، همكاری با روسیه در بخش نفلین سینیت و تفاهم با قزاقستان در حوزه معدن خبر داد.

به گزارش «اقتصادنیوز»، رئيس هيات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنايع معدنی ايران (ايميدرو) در گردهمایی مدیران ایمیدرو با تشریح فعالیت‌های یك سال گذشته سازمان ایمیدرو گفت:با راه‌‌‌اندازی طرح‌های در دست اجرای ايميدرو 19 هزار و 400 شغل جديد تا پايان دوره اول دولت يازدهم ايجاد می‌شود. فعال كردن حوزه اكتشاف، به روز كردن راهبردهای سازمان و تعریف نقشه راه، بازنگری تمام طرح‌ها بر مبنای اطلاعات صحیح و واقعیت‌ها، به ثمر رساندن برخی طرح‌ها مانند طلای زرشوران و سیمان ونزوئلا از اهم فعالیت‌های یك سال گذشته است.

او همچنین فعال شدن حوزه سرمایه‌گذاری خارجی و مذاكره با شركت‌های معتبر خارجی برای مشاركت 51درصدی را در اجرای طرح‌ها از دیگر فعالیت‌های یك سال اخیر برشمرد و افزود: مذاكره با شركت آسار هند و كویت استیل در بخش فولاد، همكاری با روسیه در بخش نفلین سینیت و عناصر نادر خاكی، تفاهم با قزاقستان در سه حوزه كاری بخش معدن از جمله عملكرد یك سال اخیر است.

طبق گزارش ایمیدرو، كرباسیان از گشایش اعتبار طرح آلومینیوم جنوب تا دو هفته آینده نیز خبر داد و گفت: همچنین قرار است با مشاركت بانك‌ها و بخش خصوصی كشور، كارخانه فولاد چابهار به ظرفیت پنج میلیون تن تاسیس شود.

او افزود: همچنین هفت طرح فولاد استانی كه مدت‌ها متوقف مانده بود، اكنون با مشاركت 65درصدی بخش خصوصی و 35 درصدی ایمیدرو وارد مرحله اجرایی شده و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، واحد احیاء برخی از این طرح‌ها در سه ماه نخست سال آینده راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو اظهار کرد: برخی از شركت‌های مهم تابعه ایمیدرو كه قبلاً در فهرست واگذاری‌ها قرار داشتند، در یك سال گذشته و با تلاش دولت یازدهم از فهرست واگذاری‌ها خارج شدند تا بتوانند به عنوان بازوی اجرایی ایمیدرو ادامه فعالیت كنند.

كرباسیان درباره جلوگیری از خام فروشی نیز اظهار کرد: برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی باید در صنایع پایین دستی سرمایه‌گذاری شود.

او همچنین تصریح كرد: هر یك دلار سرمایه‌گذاری در بخش معدن‌، ارزش افزوده بالایی دارد و می‌تواند اشتغال زیادی برای كشور به ویژه برای جوانان بومی در مناطق معدنی ایجاد كند.

كرباسیان افزود: با وجود اینكه در یك سال گذشته حوزه معدن در كشور برجسته شده و تمام مقام‌های عالی رتبه كشوری بر تاثیرگذاری بخش معدن در اقتصاد و توسعه كشور اذعان دارند، ایمیدرو برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی نیازمند بودجه كافی است تا بتواند به اهداف توسعه‌ای به خوبی دست یابد.

او با بیان اینكه ایمیدرو بازوی دولت در حوزه معدن و صنایع معدنی است، گفت: ما ظرفیت‌های زیادی در بخش معدن داریم و می‌توانیم در خروج از ركود اقتصادی موثر باشیم.

لینک:
منبع:

بازگشت به خبر ها