عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

مدیریت نیروها از راه دور

تاریخ: 1395/07/29

گروه بنگاه‌ها: «گردهمایی روندهای جهانی منابع انسانی» با حضور مدیران با سابقه بین‌المللی در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد.

 

در این گردهمایی «راب ويرسما»، مدير آموزش و توسعه گازپروم اينترنشنال با اشاره به اهمیت به‌روزرسانی اطلاعات در شرکت‌ها گفت: محیط و نسل‌های اطلاعاتی شرکت‌ها پس از مدتی تغییر می‌کند و به همین دلیل اطلاعات 10سال قبل در حوزه نفت و گاز، امروز به اطلاعاتی عمومی تبدیل شده است. وی با اشاره به چالش‌های جهانی در حوزه منابع انسانی و پنج محدودیت موجود در این حوزه ادامه داد: رهبری مجازی، برون‌سپاری، ایجاد انگیزش کاری، به‌روزرسانی اطلاعات در حوزه کاری و اقتصاد دانش‌محور از جمله مشکلاتی است که منابع انسانی در حوزه بین‌الملل با آنها درگیر هستند. وی تاکید کرد: برون‌سپاری فعالیت‌ها در شرکت‌ها به یک امر عمومی تبدیل شده و اقتصاد دانش‌محور و اطلاعات به روز، مفاهیم کسب و کار را در دنیا تغییر داده‌اند و امروزه تفکرات را به اشتراک می‌گذارند و از مسیر فضای مجازی می‌توان یک مهندس خوب داشت که از نزدیک با ما کار نمی‌کند، اما ساعت‌ها مشغول به کار است.

وی درباره محدودیت‌های تیم‌های مجازی، به پیچیدگی، نامرئی بودن و ایجاد ارتباطات غیراثربخش اشاره کرد و گفت: باید فهم مشترکی در تیم مجازی وجود داشته باشد تا درک مفاهیم، با بازخورد مناسب همراه باشد و همکاری‌های مشترک افزایش یابد.

در ادامه این گردهمایی، آسيه حاتمی، مدیرعامل ايران‌تلنت در سخنرانی خود با موضوع «شرکت‌های رویایی کارمندان» با اشاره به مفهوم مهم Employer Branding گفت: این مفهوم، موضوع بسیار مهمی است که در ذهن بسیاری از مدیران شرکت‌ها و سازمان‌های کشورهای در حال توسعه مغفول مانده است.

وی تاکید کرد: شفاف‌سازی و به اشتراک گذاشتن تجربه واقعی کارمندان از فعالیت در یک شرکت، از زوایای مختلف (ارزش‌های شرکت، مدیران، فرصت‌های یادگیری و توسعه) در مسیر برندینگ یک شرکت می‌تواند آن مجموعه را به شرکتی مورد علاقه متخصصان تبدیل کند. وی در ادامه گفت: طبق آخرین نتیجه تحقیق انجام شده در ایران، بیش از 30درصد جامعه آماری یک تحقیق علاقه‌مندند که شرکت مورد علاقه‌شان فرصت‌های یادگیری بیشتری را در اختیار آنها قرار دهد و تنها سه درصد افراد شرکت مورد علاقه خود را براساس حقوق دریافتی بیشتر انتخاب می‌کنند. گردهمایی روندهای جهانی منابع انسانی روزهای 27 و 28 مهرماه در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار ‌شد.

لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها