عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

صدور 16 هزار پروانه بهره برداری

تاریخ: 1395/07/19

‌ایرنا: قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید تا کنون حدود 16هزار پروانه تولیدی، صنعتی در کشور صادر شده است. رضا رحمانی در نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی بیان کرد: در زمان استقرار دولت تدبیر و امید در کشور 6 هزار واحد صنعتی تعطیل در کشور وجود داشت و با اجرای سیاست اقتصادی دولت، بیش از سه هزار واحد آن احیا شد.

 

وی ادامه داد: مهار تورم، تزریق سرمایه در گردش و پرداخت تسهیلات رونق تولید از جمله اقدامات ارزشمند دولت یازدهم در احیای واحدهای صنعتی و رونق اقتصادی است. قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اقدامات و برنامه‌های هدفمند دولت یازدهم در عرصه بهبود فضای کسب و کار بر کسی پوشیده نیست و هم اینک جایگاه کشور از رتبه 134 به 117 تغییر یافته است.

وی ادامه داد: چشم‌انداز رتبه فضای کسب و کار کشور در سال‌های آتی باید به رتبه 10 برسد و دولت برای دستیابی به این مهم، از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند.رحمانی تصریح کرد: تسهیل در روند رسیدگی به مطالبات صنعتگران و صدور پروانه‌های تولیدی و بهره برداری با جدیت در دستور کار است. وی بیان کرد: امروز بخشی از معنای واقعی جمله «ما می‌توانیم» در حوزه صنعت و اقتصاد ملی متجلی شده و باید با تلاش و پشتکار بیشتر پله‌های ترقی در اقتصاد صنعتی کشور را پیمود. قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: هدف از اجرای طرح رونق اقتصادی در واحدهای صنعتی و تولیدی در راستای عمل به اصل اقتصاد مقاومتی است. رحمانی افزود: هشتاد و چهار هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات رونق تولید به صنعتگران و فعالان اقتصادی حوزه کارآفرینی کشور پرداخت شده است.

وی ادامه داد: تاکنون پنج هزار و 731 مورد تسهیلات اعتباری در قالب طرح حمایت از رونق تولید به متقاضیان طرح‌های صنعتی پرداخت شده است. قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: سهم واحدهای صنعتی استان مرکزی از پرداخت تسهیلات رونق تولید 568 واحد است. رحمانی گفت: 100 هزار میلیارد ریال برای طرح‌های کوتاه‌مدت صنعتی و اقتصادی و فعالسازی و احیای پنج هزار و 400 واحد بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای تحقق رونق تولید در اقتصاد صنعتی کشور است. استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: سرعت بانک‌ها در اعطای تسهیلات بانکی در قالب طرح رونق تولید استان مرکزی در هفته‌های اخیر افزایش یافته است.

محمود زمانی قمی بیان کرد: تزریق سرمایه در گردش به واحدهای صنعتی و احیای حیات اقتصادی صنعتی یکی از مولفه‌های اصلی تحقق اصل اقتصاد مقاومتی است. وی ادامه داد: رفع مشکلات و تنگناهای اقتصادی واحدهای صنعتی استان مرکزی به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی در استان پیگیری می‌شود. مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های استان مرکزی نیز گفت: مجموع طرح‌های رونق تولید در قالب طرح بهین‌یاب تا نیمه دوم شهریورماه سال جاری 46 طرح بوده که هم اینک این رقم به 106 طرح افزایش یافته است. مجید نیکی ملکی افزود: تاکنون هزار و 310 میلیارد ریال تسهیلات بانکی در قالب طرح رونق تولید به واحدهای کوچک و متوسط استان مرکزی پرداخت شده است.

وی بیان کرد: استان مرکزی از نظر تعداد طرح‌های رونق تولید رتبه دهم و از نظر پرداخت تسهیلات رتبه هفتم کشور را دارد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در سخنانی گفت: 752 طرح صنعتی و تولیدی برای دریافت تسهیلات رونق تولید واصل شده است. محمد حاجی پور افزود: تاکنون یک هزار و 310 میلیارد ریال برای 109 طرح تولیدی و صنعتی استان مرکزی تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است. وی ادامه داد: خروج از رکود و احیای واحدهای نیمه‌تعطیل به‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی با جدیت دنبال می‌شود. استان مرکزی به‌عنوان چهارمین قطب صنعت کشور و دومین قطب صنایع مادرتخصصی، بیش از 2 هزار و 800 واحد صنعتی کوچک و بزرگ دارد.

لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها