عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

کاتالان‌ها در تهران دفتر تجاری تاسیس می‌کنند

تاریخ: 1395/07/18

دنیای اقتصاد: «یوآن آرخیو» دبیر وزارت بازرگانی ایالت کاتالونیا که به همراه خانم «فرانچسکو گواردیولا» رئیس مرکز تعاملات اقتصادی این ایالت به تهران آمده بود، در اتاق تهران با بهمن عشقی دیدار و در مورد فعالیت‌های اقتصادی این ایالت در ایران و توسعه روابط با فعالان بخش خصوصی گفت‌وگو کرد. در این دیدار دو طرف با اشاره به انگیزه بالای موجود بین شرکت‌های بخش خصوصی فعال در تهران و کاتالونیا برای توسعه روابط، به برنامه‌ریزی بیشتر برای تبادل اطلاعات و زمینه‌سازی برای حضور هیات‌های تجاری دو طرف متعهد شدند.

 

«یوآن آرخیو» با تاکید بر نقش و اهمیت اتاق تهران خبر داد که ایالت کاتالونیا قصد دارد در تهران دفتری تجاری افتتاح کند که حامی فعالان اقتصادی این ایالت در ایران باشد و ایجاد و توسعه مراودات اقتصادی با بخش خصوصی ایران را برای آنان تسهیل کند. وی همچنین به حضور هیات تجاری اتاق تهران در بارسلونا در بهمن ماه 1393 اشاره کرد که باعث شناخت بهتر طرفین و زمینه‌ساز توسعه روابط طرفین شد. به گفته «آرخیو»، ایالت کاتالونیا 36 دفتر در سراسر جهان دارد و دفتر بعدی ما در تهران افتتاح می‌شود که مطمئن هستیم علاوه بر بهبود و توسعه روابط اقتصادی به قرابت بیشتر اجتماعی و فرهنگی مردم دو کشور نیز منجر می‌شود. دبیر وزارت بازرگانی کاتالونیا با اشاره به سابقه طولانی تجارت در این ایالت تاکید کرد که دفتر تجاری در تهران نقش هدایت‌کننده و پشتیبان فعالان اقتصادی این ایالت را که به ایران می‌آیند برعهده دارد و سعی می‌کند به آنها در ایجاد ارتباط درست با بخش خصوصی ایران کمک کند. ما تاکنون امور مربوط به ایران را از طریق دفاتر خود در دبی و استانبول پیگیری می‌کردیم اما اکنون قصد داریم در تهران دفتر تاسیس کنیم.

بهمن عشقی دبیرکل اتاق تهران نیز در مورد گشایش دفتر تجاری ایالت کاتالان در تهران از این اقدام استقبال کرد و گفت: بخشی از ماموریت این دفتر باید جذب سرمایه‌گذاری شرکت‌های اسپانیایی در تهران باشد. با شناختی که من دارم فکر می‌کنم زمینه همکاری خوبی برای مشارکت‌های بلندمدت وجود دارد و دو طرف می‌توانند با ایجاد بنگاه‌های تولیدی کار مشترک انجام دهند.

لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها