عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

اقدامات پاکستان برای افزایش تجارت با ایران

تاریخ: 1394/10/13

وزیر بازرگانی پاکستان اعلام کرد این کشور به دنبال بالا بردن روابط تجاری و اقتصادی با همسایه‌اش ایران است.به گزارش« ایسنا» خرم دستگیر در اظهاراتی در سنای این کشور گفت: روابط دوجانبه پس از سفر نواز شریف، نخست وزیر کشور به ایران در ماه مه سال 2014، شاهد پیشرفت بوده است.



دستگیر اظهار کرد: دو کشور متعهد شده‌اند روابط تجاری دوجانبه را به 5 میلیارد دلار افزایش دهند و در ادامه افزود: دولت روی پروژه‌های مهم متعددی از جمله خط لوله گازی و واردات برق با ایران همکاری دارد.وی گفت: دولت سرگرم نهایی کردن قرارداد برای ساخت فاز اول پروژه خط لوله گاز از گوادر به نواب شاه است و در فاز دوم، 80 کیلومتر باقی مانده از این خط لوله پس از برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران ساخته خواهد شد. وزیر بازرگانی پاکستان همچنین اظهار کرد که این کشور ماه جاری واردات برق از ایران را از 74 مگاوات کنونی به 100 مگاوات افزایش خواهد داد.

بر اساس گزارش دیلی تایمز پاکستان، دستگیر گفت: با برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، روابط اقتصادی این کشور با سایر کشورها از نو بازبینی شده است.وی خاطرنشان کرد که پاکستان یادداشت تفاهم در بخش‌های مختلف شامل بازرگانی، انرژی، فرهنگ و ارتباط بازرگانان دو طرف و گشودن نقاط مرزی جدید به منظور تسهیل صادرات کالاهای کشاورزی، گردشگری و روابط اقتصادی امضا کرده است.همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، اداره خارجی دولت پاکستان گفته دو کشور توافق کرده‌اند دو گذرگاه مرزی بیشتر به نام‌های مند- پیشین و گادب - ‌ریمدان ایجاد کنند. گذرگاه مرزی در منطقه گادب - ریمدان، فاصله بین بندر در دست احداث گوادر با بندر چابهار ایران را کاهش خواهد داد.




لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها