عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

امضای 5 تفاهم‌نامه همکاری بین ایران و عمان

تاریخ: 1395/07/08

شاتا: درپایان شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و عمان 5 تفاهم‌نامه همکاری مشترک در بخش‌های استاندارد، بیمه، سرمایه‌گذاری و توسعه صادرات و ورزش توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و وزیر صنعت و تجارت عمان امضا شد.

 

محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری مشترک بین دو کشور با اشاره به سوابق تاریخی همکاری‌های ایران و عمان و لزوم تقویت روابط دوجانبه گفت: توسعه زیرساخت‌ها برای گسترش ارتباطات و حمل و نقل دریایی و هوایی ضروری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اهمیت برقراری و توسعه روابط بانکی و بیمه‌ای برای توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در بخش‌های لجستیکی بندر چابهار و بندر‌عباس می‌تواند چشم‌انداز مثبتی از همکاری‌های متقابل در پی داشته باشد. وی علاقه‌مندی ایران را برای برقراری روابط در زمینه‌های علمی و فناوری بیان کرد و گفت: در بخش فناوری‌های نوین، نانوتکنولوژی، تجهیزات پزشکی و بیمارستانی و انرژی و معادن زمینه‌های مناسبی برای همکاری متقابل بین دو کشور وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به لزوم تدوین و تهیه نقشه 5 ساله همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور افزود: این نقشه راه باید هر چه سریع‌تر و تا 6 ماه آینده تدوین و به تصویب طرفین برسد. در این نشست وزیر صنعت و تجارت عمان نیز ضمن ابراز خرسندی از وجود دو خط پرواز و سه خط کشتیرانی میان دو کشور خواستار ایجاد دفتری در ایران برای تسهیل در روابط بانکی شد.

مسعود بن علی السنیدی از علاقه‌مندی این کشور برای سرمایه‌گذاری در بندرعباس خبر داد و افزود: در بخش‌های گردشگری، خدمات فنی و مهندسی نیز زمینه مناسبی برای توسعه همکاری‌ها و استفاده از توان بخش خصوصی وجود دارد. وی به برقراری روابط بانکی بین بانک سهای عمان و ایران اشاره و تصریح کرد: در بخش بیمه نیز باید روابط را تقویت کنیم تا سرمایه‌گذاران و تجار با آرامش خاطری بیشتری فعالیت کنند.

لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها