عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

فراخوان همکاری با عمان

تاریخ: 1395/07/06

ایرنا: نمایشگاه محصولات عمان در تهران روز گذشته با حضور محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت و «علی السنیدی» وزیر صنعت و تجارت عمان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم گشایش نمایشگاه محصولات عمان در تهران از بازرگانان و صاحبان صنایع ایرانی دعوت کرد از فرصت افتتاح نمایشگاه برای برقراری همکاری‌های درازمدت در بخش صنعت، تجارت و سرمایه‌گذاری استفاده کنند. محمدرضا نعمت‌زاده افزود: دولت‌های دو کشور تلاش می‌کنند شرایط را برای فعالیت بخش خصوصی ایران و عمان تسهیل کنند. وی با بیان اینکه نخستین نمایشگاه عمان در ایران برگزار شد، ابراز امیدواری کرد این نمایشگاه موجب شناخت و ارتباط میان فعالان اقتصادی دو کشور شود. نعمت‌زاده با اشاره به اینکه در آینده شاهد نمایشگاه‌های مشابه عمان در کشورمان خواهیم بود، افزود: با حضور وزیر تجارت و صنایع عمان، خط دریایی میان دو کشور در بندرعباس راه‌اندازی شد که امیدواریم به سایر بنادر نیز گسترش یابد. به گفته وی، اکنون بین دو کشور خطوط ارتباطی هوایی و دریایی برقرار شده که به‌طور مرتب فعالیت دارند.

از سوی دیگر، وزیر تجارت و صنایع عمان با بیان اینکه به‌دنبال واردات مواد اولیه غذایی از ایران هستیم، گفت: ایران از ظرفیت بزرگی در بخش مواد غذایی برخوردار است و می‌تواند مواد اولیه کارخانه‌های غذایی عمان را تامین کند. علی السنیدی افزود: حضور در این نمایشگاه می‌تواند آغازی برای همکارهای‌های بیشتر دو کشور باشد. وی همچنین به افتتاح خط دریایی بین دو کشور اشاره کرد و گفت: خط دریایی بین بندرعباس و بندر خصب عمان راه‌اندازی شد که در این مسیر هفت کشتی با ظرفیت حمل 200 مسافر و 40 خودرو فعالیت خواهند کرد. وزیر تجارت و صنایع با یادآوری برخی اهداف حضور فعالان اقتصادی عمانی در ایران گفت: آشنایی با فرصت‌های اقتصادی در ایران و حضور در مناقصه‌ها، از برنامه‌های بازرگانان و فعالان عمانی در ایران است. وی گفت: همچنین در این هفته شانزدهمین اجلاس همکاری‌های مشترک میان دو کشور برگزار خواهد شد. السنیدی ادامه داد: برای گسترش همکاری میان دو کشور، صنعتگران عمانی به دو موضوع «استاندارد و بیمه حمل و نقل کالا و مسافر» توجه ویژه‌ای دارند.

براساس این گزارش، سال گذشته هفت هیات اقتصادی عمانی از ایران بازدید کردند؛ بزرگ‌ترین هیات در اردیبهشت سال گذشته متشکل از 57 شرکت بزرگ عمانی با 200 شرکت بزرگ ایران دیدار کردند. در سال 2006 میلادی حجم تجارت دو کشور 200 میلیون دلار بود که اکنون به یک میلیارد دلار رسیده است. همچنین تا سال گذشته خط کشتیرانی مستقیم و منظم برای تبادل کالا نداشتیم و کالاهای ایرانی از طریق امارات متحده عربی به عمان می‌رسید. اما از اردیبهشت سال گذشته خط کشتیرانی در مسیر صحار و بندر رجایی افتتاح شد که اکنون 2 کشتی کانتینربر و فله‌بر، هر 15 روز یکبار در این مسیر در حال حرکت است. خط مسافری خصب به قشم نیز با استقبال بازرگانان همراه شده است. همچنین پروازهایی به مقصد فرودگاه‌های تهران، شیراز و مشهد از فرودگاه مسقط انجام می‌شود.

لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها