عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و چین

تاریخ: 1395/06/25

شاتا: همایش همکاری‌های اقتصادی ایران و چین در راستای پروژه‌های احیای راه ابریشم جدید به همت سازمان توسعه تجارت و اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین در شانگهای برگزار شد. علی دهقانی رایزن بازرگانی ایران در چین گفت: علاوه بر تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همکاری‌های مشترک اقتصادی و تجاری بین دو کشور، چگونگی مشارکت در طرح‌های مرتبط با راه ابریشم جدید در این همایش بررسی شد.

 

رایزن بازرگانی ایران به رفع تحریم‌های ناعادلانه علیه کشورمان از سوی کشورهای غربی تا پیش از برجام اشاره کرد وگفت: شرایط کنونی، فضای رقابتی شدیدی را برای صاحبان صنایع کشورهای مختلف برای حضور در بازار ایران ایجاد کرده است.

وی افزود: این موضوع باعث شده شاهد حضور هیات‌های متعدد تجاری در ایران باشیم و با توجه به مناسبات اقتصادی بین ایران و چین و اجرای ده‌ها طرح توسط شرکت‌های چینی در ایران و شناخت تجار ایرانی و چینی از یکدیگر، پکن همچنان شریک اول تجاری تهران خواهد بود. نماینده سازمان تجارت استان جه‌جیانگ چین نیز در سخنانی ضمن تشریح فعالیت‌های اقتصادی این منطقه، از علاقه‌مندی شرکت‌های چینی این استان برای مشارکت در طرح‌های زیرساختی، صنایع الکترونیکی و اینترنتی در ایران خبر داد. وی در ارائه گزارش همکاری‌های اقتصادی استان جه‌جیانگ و ایران گفت: تاکنون بیش از 11 میلیون دلار توسط این استان در ایران سرمایه‌گذاری شده است. جیانگ رونگ دبیرکل شورای توسعه تجارت بین‌الملل چین در شانگ‌های (سی.سی.پی.ای.تی) هم از علاقه خود و نهاد زیر مجموعه‌اش برای گسترش همکاری‌ها با ایران سخن به میان آورد و از ایران و چین به‌عنوان دو کشور با تمدن نام برد که روابط آنان همواره با دوستی همراه بوده است. وی همچنین با اشاره به علاقه چین برای احیای جاده ابریشم، پیگیری این طرح بزرگ را به منزله ایجاد فرصت‌های عظیم همکاری میان دو کشور ایران و چین دانست.

لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها