عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

طرح پرداخت نقدی سوخت ایرلاین‌ها متوقف شد

تاریخ: 1395/06/04

خبرگزاری مهر: دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از توقف اجرای طرح پرداخت نقدی هزینه سوخت ایرلاین‌ها خبر داد وگفت: تداوم اجرای این طرح منجر به لغو برخی پروازها می‌شود. مقصود اسعدی‌سامانی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح پرداخت نقدی هزینه سوخت ایرلاین‌ها گفت: به دنبال مشکلات به‌وجود آمده، این طرح متوقف شده تا بررسی‌های بیشتری روی آن انجام شود. وی با اشاره به اینکه فعلا انجام سوخت‌گیری به روش ۵ ماه گذشته اجرا می‌شود، اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی معتقدند که با مکانیزم ۵ ماه گذشته که پرداخت هزینه‌های سوخت به روز بوده، آمادگی دارند تا همکاری خود را با وزارت نفت ادامه دهند.

 

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اعلام اینکه فعلا طرح نقدی‌شدن پرداخت هزینه سوخت به منظور بررسی بیشتر و تداوم روش گذشته متوقف شده است، گفت: شرکت‌های هواپیمایی از ابتدای سال جاری، پرداخت هزینه سوخت را انجام داده‌اند و پرداخت مطالبات معوق هم با ارائه چک به شرکت ملی پخش، در حال پرداخت است. از سوی دیگر، مدیر روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی کشوری نیز به خبرگزای تسنیم، گفت: تا تصمیم جدید برای چگونگی تحویل سوخت به هواپیماها فعلا مشکلی برای تحویل سوخت به شرکت‌های هواپیمایی وجود ندارد. رضا جعفرزاده اظهار کرد: با طرح مشکلی که فروش نقدی سوخت برای شرکت‌های هواپیمایی پیش آورد، مقرر شد تا اتخاذ تصمیم جدید و فراهم شدن زمینه اجرای طرح ارائه سوخت از طرف شرکت پخش و به منظور جلوگیری از هر گونه مشکل در انجام پروازها سوخت‌رسانی به ایرلاین‌ها مانند گذشته انجام شود. وی افزود: در حال حاضر مشکلی برای تحویل سوخت به شرکت‌های هواپیمایی در فرودگاه‌ها وجود ندارد.

اگرچه پیش‌تر مدیرعامل سابق شرکت پخش با اشاره به برنامه دریافت سوخت تحویلی به ایرلاین‌ها به‌صورت نقدی، گفته بود: این برنامه از اول شهریور ماه اجرایی می‌شود، اگرچه طبق وعده داده شده این برنامه اول شهریور اجرایی شد، اما کمتر از 48 ساعت دوام آورد تا یکبار دیگر شرکت ملی پخش تا اطلاع ثانوی سوخت نسیه را به شرکت‌های هواپیمایی تحویل دهد. براساس این گزارش، نقدی شدن پرداخت هزینه سوخت ایرلاین‌ها از ابتدای شهریور با ضرب‌الاجلی از سوی وزارت نفت به اجرا درآمد که مشکلاتی را برای شرکت‌های هواپیمایی به دنبال داشته است؛ به نحوی که برخی ایرلاین‌ها اعلام کردند که تداوم اجرای این طرح آنها را مجبور به کنسل کردن پروازها خواهد کرد.

لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها