عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

مشوق سرمایه‌گذاران در مناطق ویژه اقتصادی

تاریخ: 1395/05/30

گروه صنعت و معدن: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست تخصصی مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی متولی مناطق ویژه اقتصادی اعلام کرد: آزادی مشارکت سرمایه‌گذاری برای اتباع داخلی و خارجی از مشوق‌های سرمایه‌گذاری در منــاطق ویژه اقتصادی است. به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، علی یزدانی برقراری ارتباط تجاری بین‌المللی و تحرک در اقتصاد را از اهداف ایجاد مناطق ویژه اقتصادی عنوان کرد و گفت: تسریع در تکمیل زیرساخت‌های صنعتی مناطق ویژه اقتصادی با اولویت تامین راه، آب، برق، گاز و مخابرات در دستور کار متولیان مناطق ویژه اقتصادی قرار گیرد.

 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ضرورت توجه به انتخاب و استقرار طرح‌های صنعتی دارای توجیه فنی و اقتصادی با گرایش واحدهای صادرات گرا و فعال کردن سایر کاربری‌ها شامل بخش‌های خدماتی، انبار و تجاری در مناطق ویژه را مورد تاکید قرار داد و افزود: مسائل ایمنی، بهداشت و محیط زیست در شهرک‌ها و مناطق ویژه اقتصادی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. یزدانی به ایجاد 950 شهرک و ناحیه‌ صنعتی مصوب و 9 منطقه ویژه اقتصادی تحت مسوولیت شرکت‌های استانی اشاره و اظهار کرد: متاسفانه مزیت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق ویژه اقتصادی از نگاه رسانه‌ها مغفول مانده و سرمایه‌گذاران شناخت کافی از مزایای استقرار در این مناطق را ندارند، این در حالی است که مناطق ویژه اقتصادی با بهره‌مندی از معافیت‌های گمرکی و عوارض و سود بازرگانی برای ورود و خروج کالاها، نقش بسزایی در توسعه صادرات غیرنفتی و ایجاد اشتغال مولد در کشور دارند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اطلاع‌رسانی از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه مناطق ویژه اقتصادی به مخاطبان را در جذب و ترغیب فعالان اقتصادی به حضور در این مناطق مهم توصیف کرد.

در ادامه این نشست فتحعلی محمدزاده، معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ضمن تشریح مشوق‌های سرمایه‌گذاری در مناطق ویژه اقتصادی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نظیر امکان صادرات، ترانزیت و صدور مجدد کالا بدون هیچگونه تشریفات گمرکی اظهار کرد: تضمین سرمایه‌های خارجی و سود حاصل از آنها، امکان تولید انواع فرآورده‌های صنعتی قابل عرضه در بازار ایران با کشورهای خارجی و امکان ورود درصدی از محصولات تولیدی در داخل منطقه به کشور بدون طی تشریفات زائد از جمله مشوق‌های سرمایه‌گذاری در این مناطق است. معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه ضمن تشریح فرآیند ایجاد مناطق ویژه اقتصادی گفت: 90درصد اراضی در اختیار برای توسعه و ایجاد مناطق ویژه اقتصادی دارای سند مالکیت تک برگی بود که این موضوع نقش بسزایی در جذب سرمایه‌گذاری دارد. در حال حاضر سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران متولی 9منطقه ویژه اقتصادی در کشور است که این مناطق در استان‌های بوشهر، خراسان شمالی، سمنان، فارس، یزد، لرستان، همدان، کردستان وگلستان احداث شده‌اند.

لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها