عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

تعویض 10 هزار ترانس فرسوده برق در تهران

تاریخ: 1395/05/14

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران با بیان اینکه در راستای برنامه اقتصاد مقاومتی 10 هزار ترانس فرسوده برق در استان تهران با استفاده از توان تولیدکنندگان داخلی تعویض خواهد شد، گفت: اگرچه مصرف برق صنایع در استان تهران 13 درصد رشد داشته است اما خوشبختانه بدون اعمال خاموشی توانستیم برق صنایع را تامین کنیم.

 

سیدعلی بربند از تعویض ترانس‏های قدیمی و فرسوده برق در استان تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر در استان تهران 35هزار ترانس برق نصب شده است که 30 درصد آن یعنی حدود 10 هزار ترانس قدیمی و بالای 17 سال عمر دارند. وی ادامه داد: برنامه ما این است که این ترانس‏های قدیمی را با استفاده از تولیدات داخلی تعویض کنیم، به همین دلیل از تولیدکنندگان داخلی و سرمایه‏گذاران بخش خصوصی و حتی خارجی که می‏توانند فاینانسور این طرح شوند می‏خواهیم که در این طرح مشارکت کنند.

بربند با اشاره به اینکه چند تولیدکننده داخلی برای این طرح اعلام آمادگی کرده‏اند، گفت: براساس این طرح سرمایه‏گذاران خارجی می‏توانند در قالب پشتیبانی مالی با خرید ترانس از تولیدکنندگان داخلی در این طرح مشارکت کنند. وی تاکید کرد: قانون‌گذار به صراحت از سرمایه‏گذاران خصوصی و داخلی و سرمایه‏گذاران خارجی که پشتیبان‌مالی باشند حمایت کرده است، بنابراین با طرح تعویض ترانس‏های برق به هیچ عنوان قرار نیست که ترانس از خارج وارد کشور شود.

بربند با اشاره به اینکه نگاه ما حمایت از صنایع داخلی است، گفت: ترانس‏های قدیمی تلفات انرژی بالایی نیز دارند بنابراین این طرح در قالب برنامه اقتصاد مقاومتی می‏تواند نقش بسزایی در کاهش تلفات انرژی داشته باشد. وی ادامه داد: طبق برنامه در تلاش هستیم که تلفات انرژی برق در شبکه توزیع را 8/ 3 درصد کاهش دهیم که قطعا طرح تعویض ترانس‏ها بسیار در این راستا حائز اهمیت خواهد بود.

بربند ادامه داد: به تازگی چند تولیدکننده داخلی ترانس به شرکت توزیع برق استان تهران مراجعه کرده‏اند و طبق گفته‏های خود این شرکت‌های تولیدکننده، قطعا این برنامه می‏تواند موجب افزایش تولید محصولات این کارخانه‏ها شود. بربند در خصوص نصب نیروگاه مقیاس کوچک نیز در تهران، گفت: در حال حاضر 25 مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک در استان تهران نصب شده اما به تازگی مجوز نصب 200مگاوات نیز صادر شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران، ادامه داد: مشکل نصب این نیروگاه‏های مقیاس کوچک اخذ تسهیلات از صندوق توسعه ملی است که با دریافت این تسهیلات می‏توان به نصب این نیروگاه‏ها امیدوار بود. وی در خصوص ورود آلمانی‌ها برای نصب نیروگاه خورشیدی در تهران گفت:مجوز ساخت نیروگاه خورشیدی از سوی آلمانی‌ها صادر شده است اما هنوز منجر به قرارداد نشده که جنبه عملیاتی پیدا کند.بربند ادامه داد: مکان‌یابی‌ها انجام شده و قرار است در استان تهران 200 مگاوات نیروگاه خورشیدی نصب شود.

لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها