عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

برگزاری سومین جشنواره برند محبوب مصرف‌کنندگان

تاریخ: 1395/05/13

گروه بنگاه‌ها: سومین جشنواره برند محبوب مصرف‌کنندگان دوشنبه شب گذشته برگزار و طی آن نشان زرین و سیمین برندهای برتر و هواداران منتخب اعطا شد.فاطمه دانشور،‌ عضو اتاق بازرگانی ایران و عضو شورای شهر تهران در سومین جشنواره برند محبوب مصرف‌کنندگان، ‌توجه به مسوولیت‌های اجتماعی از سوی شرکت‌ها را در محبوبیت آنها بسیار مهم دانست و گفت: تولید ثروت در کنار رعایت کدهای اخلاقی و کسب و کار مسوولانه سبب می‌شود تا در شرایط کشور، ‌به اصول اخلاقی پایبند باشیم.دانشور ادامه داد: در ابتدا پذیرش اینکه در کنار فعالیت‌های اقتصادی، ‌توجه به مسائل اجتماعی نیز در دستور کار باشد، بسیار سخت بود، زیرا اغلب افراد عقیده داشتند که فعالیت‌های خیریه‌ای انجام می‌دهند در حالی که فعالیت‌های خیریه تنها بخشی از مسوولیت‌های اجتماعی به شمار می‌رود.این عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: مسوولیت‌های اجتماعی در هر شرکتی باید به شکل دستورالعمل درآید و به شکل سند موجود باشد.

 

 

وی افزود: به‌طور مثال به‌کارگیری کودکان کار توسط پیمانکاران ممنوع باشد.هادی اسدی،‌ دبیر این جشنواره نیز با اشاره به اینکه این مصرف‌کنندگان هستند که به یک برند اعتبار می‌دهند، گفت: تا پیش از این رویدادی در کشور وجود نداشت که محبوبیت برندها را بر اساس نظر مصرف‌کنندگان بسنجد، اما دست‌اندرکاران این جشنواره تلاش کردند تا با نظرسنجی ملی، ‌برندهای محبوب را بر اساس نظر مصرف‌کنندگان انتخاب کنند. وی افزود: به دنبال این هستیم تا توجه به سلیقه مصرف‌کننده را از شعار خارج کنیم و این امر در فعالیت شرکت‌ها نقش پررنگ‌تری پیدا کند.دبیر جشنواره ادامه داد: این جشنواره به دنبال کسب اعتبار برای برندها و ایجاد ارزش برای آنها با توجه به نظر مصرف‌کنندگان است.

در ادامه محمود محمدیان،‌ رئیس کمیته علمی جشنواره نیز با اشاره به اینکه در مرحله رشد برندینگ در ایران قرار داریم، ‌گفت: در جهان،‌ برند مدل و چارچوب مشخص دارد که در ایران در حال نزدیک شدن به آن مدل هستیم. برند محبوب در دنیا نیز سنجیده می‌شود و روی محبوبیت برندها نیز کارهای زیادی انجام شده است.

محمدیان گفت: نکته مهم در انتخاب برندها در این جشنواره این است که انتخاب‌ها براساس واقعیت و با توجه به امانتداری نسبت به آرای مردم است که این امر خود منجر به ارتقای برندهای ایرانی خواهد شد.وی افزود: همگی بر این امر اذعان دارند که فضای کسب و کار در ایران برای ارتقای برندها مناسب نیست، اما خودمان نیز با تحقیر همه برندهای ایرانی به این امر دامن می‌زنیم.رئیس کمیته علمی جشنواره در ادامه گفت: در ایران از خطاهای کوچک برندهای ایرانی نمی‌گذریم، اما خطاهای بزرگ برندهای خارجی را نادیده می‌گیریم که این جفا در حق همه جامعه است؛ زیرا با تخریب برند ایرانی،‌همه متضرر خواهند شد. وی افزود: تولیدکنندگان ایرانی در سال‌های اخیر برندهایی را ایجاد کرده‌اند که قدرت رقابت در عرصه‌های بین‌المللی را نیز دارا است.

همچنین سید غلامرضا کاظمی دینان،‌ رئیس انجمن روابط عمومی ایران، ‌سخنران دیگر این مراسم بود که به نقش فعال روابط‌عمومی‌ها در برندسازی سازمان اشاره کرد و گفت: روابط‌عمومی یک سازمان باید بتواند منافع سازمان و مصرف‌کننده را تامین کند و به مسوولیت‌های اجتماعی سازمان نیز توجه ویژه داشته باشد.وی ادامه داد: توجه به انتقادات مصرف‌کنندگان سبب اعتماد بیشتر مشتریان خواهد شد و همراه با محبوبیت بیشتر برند،‌ سودآوری بالاتری را نیز به همراه خواهد آورد.برندهای منتخب با نظرسنجی از بیش از 354 هزار نفر برگزیده شدند و در همه گروه‌ها نظر مردم دریافت شد. این نظرسنجی در بازه زمانی 20 آبان تا 25 اسفند سال گذشته انجام شد و طی آن در 20 گروه کالایی و 88 زیر گروه مورد سنجش مردم قرار گرفتند.در پایان مراسم نیز هدایا و نشان جشنواره به برندهای منتخب اعطا شد.

لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها