عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

احتمال تمدید مهلت تسهیلات‌دهی به واحدهای تولیدی

تاریخ: 1395/05/13

شاتا: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید از احتمال تمدید طرح ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط خبر داد و گفت: هر واحد به‌طور میانگین یک میلیارد تومان تسهیلات از بانک دریافت می‌کند.رضا رحمانی در برنامه «تیترامشب» شبکه خبر با بیان اینکه رونق تولید یکی از طرح‌های اقتصادی کشور است، اظهار کرد: از ۱۶ هزار واحد صنعتی ثبت نام شده، ۸ هزار واحد، واجد شرایط دریافت این تسهیلات تشخیص داده شدند.وی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت اوایل سال جاری از طرف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مسوولیت اجرای ۷ برنامه را در کنار دیگر وظایف خود بر عهده گرفت که یکی از آنها طرح رونق تولید است.

 

رحمانی ادامه داد: بر اساس این طرح، هفت هزار و۵۰۰ واحد کوچک و متوسط و تعدادی از طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت احیا می‌شوند.رحمانی با اشاره به اینکه واحدهای دارای زیر ۵۰ نفر کارکن، کوچک و زیر ۱۰۰ نفر کارکن متوسط محسوب می‌شوند، گفت: تسهیلات طرح رونق تولید فقط به واحدهایی اعطا می‌شود که تنها مشکل آنها کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش است و از نظر نیروی انسانی و بازار فروش مشکلی نداشته باشند. وی افزود: صرف ثبت نام واحدها برای دریافت تسهیلات حقی را برای آنها ایجاد نمی‌کند و فقط اعلان مشکل است.

به گفته وی، تاکنون هر واحد به‌طور میانگین برای دریافت یک میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند. قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید اظهار کرد: سال جاری برای حدود ۱۰ هزار واحد کوچک و متوسط، تسهیلات در نظر گرفته شده و ممکن است این طرح برای سال آینده نیز ادامه یابد. وی با ابراز رضایتمندی از نحوه همکاری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به این واحدها، یادآور شد: این در شرایطی است که در روزهای نخست اجرای این طرح، نحوه همکاری بانک‌ها چندان رضایت‌بخش نبود. رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سود تسهیلات اعطایی بالاست، تصریح کرد: در حال حاضر قرار است به واحدهای صنعتی و معدنی موضوع طرح رونق تولید، یارانه اختصاص داده شود، اما ممکن است سیاست‌های تشویقی در نظر گرفته شود. قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید در پایان تصریح کرد: تا پایان شهریور مراحل عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات با این واحدها باید به اتمام برسد تا آنها فرصت کافی برای استفاده از آن در زمینه رونق واحد مربوط و خروج از رکود را داشته باشند.

لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها