عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

آمادگی اتاق بازرگانی برای تشکیل میز مشترک با آفریقای جنوبی

تاریخ: 1395/05/12

ایرنا: عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان با بیان اینکه موارد مشترک بسیاری از نظر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بین کرمان و آفریقای جنوبی وجود دارد، گفت: آمادگی لازم برای تشکیل میز مشترک کرمان و آفریقای جنوبی یا یکی از استان‌های این کشور وجود دارد.

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان محسن رشیدفرخی در نشست با سفیر آفریقای جنوبی در ایران افزود: این میز مشترک با حدود 20 عضو از بخش خصوصی دو منطقه و با هدف ایجاد ارتباط گسترده‌تر و تسهیل در سرمایه‌گذاری‌های مشترک تشکیل می‌شود. وی گفت: در حال حاضر اتاق مشترک ایران و آفریقای جنوبی وجود دارد. اما برای فعالیت بیشتر این اتاق و گسترش روابط تلاش خواهیم کرد. وی با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان کرمان گفت: بین کرمان و آفریقای جنوبی در زمینه‌های معدن، کشاورزی، گیاهان دارویی، گردشگری و خودروسازی امکان همکاری‌های مشترک وجود دارد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی کرمان ادامه داد: صدور روادید در فرودگاه کرمان اقدام بسیار مهم وزارت امور خارجه در کرمان است که امیدواریم این فعالیت‌ها پررنگ‌تر شود. رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان عباس جبالبارزی نیز در این نشست گفت: آفریقای جنوبی کشوری با ظرفیت‌های معدنی بالا است و 10 درصد تولید ناخالص داخلی و 40 درصد صادرات این کشور مربوط به حوزه معدن و صنایع معدنی است. ایران جزو 10 کشور اول دنیا و استان کرمان در این کشور رتبه اول را در بخش ظرفیت‌های معدنی دارد. در ایران فقط 7 تا 10 درصد پهنه‌های معدنی کشف شده و 90 درصد جای اکتشاف وجود دارد و سهم معدن در تولید ناخالص داخلی ایران 3/ 1درصد است. ویلیام مکس فلمن وایتد، سفیر آفریقای جنوبی نیز در این نشست از کرمان به‌عنوان استانی مهم و شناخته شده در ایران یاد کرد و گفت: کرمان می‌تواند استان هدف آفریقای جنوبی در ایران باشد. حوزه‌های فعالیت مشترک در معدن، کشاورزی، منابع انسانی، مطالعات و تبادلات علمی و پژوهش‌ها بین کرمان و آفریقای جنوبی وجود دارد. وی با بیان اینکه ظرفیت‌های معدنی روزی در آفریقا به پایان می‌رسد و کشاورزی می‌تواند جایگزین آن شود، تصریح کرد: یکی از شرکت‌های معدنی آفریقا همکاری خوبی با مس کرمان دارد و همچنین با توجه به وجود اقتصاد سبز در آفریقای جنوبی زمینه فعالیت در حوزه باغداری وجود دارد.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران بیان کرد: شرکت‌های آفریقای جنوبی تمایل بسیاری برای کار در معادن مس، سنگ آهن، تیتانیوم، منگنز و غیره دارند. وی گفت: آفریقای جنوبی در ساخت قطعات هواپیما، احداث هتل در برخی کشورها مانند امارات، احداث استادیوم‌های ورزشی، خودروسازی فعال است و در این زمینه‌ها می‌تواند همکاری‌های خوبی را با ایران و کرمان داشته باشد.

لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها