عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

احتمال مذاکرات جدید درباره تولید هواپیمای مشترک با ایران

تاریخ: 1395/05/12

خبرگزاری تسنیم: سفیر اوکراین در تهران از همکاری ۱۰ میلیارد یورویی ایران و اوکراین در حوزه ریلی، طی سال‌های آینده خبر داد و ابراز امیدواری کرد که پروژه هوایی مشترک با اوکراین بار دیگر شروع شود.

 

سرگئی بوردیلیارک، سفیر اوکراین در تهران با اشاره به یادداشت تفاهم اقتصادی بین وزارت امور زیر ساخت اوکراین و وزارت راه و شهرسازی ایران گفت: در جریان امضای این تفاهم‌نامه بین وزارت امور زیرساخت‌ اوکراین و وزارت راه و شهرسازی ایران، من در کی‌یف حضور نداشتم. اما می‌دانم که از شرکت‌های اوکراینی، هم شرکت‌های دولتی و خصوصی، دعوت شده است تا در پروژه‌های ریلی ایران مشارکت کنند؛ پروژه‌هایی که حجم آنها حدود ۱۰ میلیارد یورو برآورد شده است.

بوردیلیارک در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص همکاری تهران- کی‌یف در بخش هواپیمایی نیز اظهار کرد: اوکراین تنها کشوری است که در توسعه صنعت هوایی ایران مشارکت داشته است، حتی در شرایطی که بدترین تحریم‌ها علیه ایران اعمال می‌شد. شرکت اوکراینی «آنتونوف» همراه با شرکت «هِسا» (شرکت صنایع هواپیماسازی ایران) تاکنون ۱۹ هواپیمای «ایران-۱۴۰-۱۰۰» را تولید کرده‌اند.

سفیر اوکراین گفت: پس از سانحه تاسف‌برانگیز سقوط یکی از این هواپیماها در فرودگاه مهرآباد در آگوست ۲۰۱۳، تولید مشترک این محصول متوقف شده است. ما هم‌اکنون یکبار دیگر در آستانه آغاز مذاکراتی در این باره هستیم. سفیر اوکراین همچنین تلاش‌ها برای تسهیل رویه صدور روادید برای گردشگران ایرانی را مورد اشاره قرار داد و افزود: ماه آینده مدیر بخش کنسولی وزارت امور خارجه اوکراین به ایران خواهد آمد. امیدوارم که طی «گفت‌وگوهای کنسولی» با همتایان ایرانی خود، یک سازوکار گام‌به‌گام برای تسهیل این کار طراحی شود.

لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها