عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

عدم بهره‌مندی از ۵۰ فرودگاه کشور

تاریخ: 1395/05/07

گروه بازرگانی: وزیر راه و شهرسازی در سفر استانی به چهارمحال‌و‌بختیاری به رویکرد اصلی دولت و هیات وزیران نسبت به توسعه حمل‌ونقل اشاره کرد. عباس آخوندی با بیان اینکه اولین بحثی که من دنبال کردم توسعه نظام ارتباطی است، گفت: اولین و سریع‌ترین گام ما استفاده از زیربناهای موجود به‌ویژه ارتباطات هوایی است، ارتباط هوایی سریع‌ترین راه است که می‌تواند در گستره جهانی ارتباط برقرار کند و با توجه به‌وجود بیش از ۶۰ فرودگاه که تنها ۸ مورد آن فعال است و بیش از ۵۰ فرودگاه با سرمایه‌گذاری میلیاردی حداقل بهره‌برداری از آنها می‌شود، بنابراین قطعا نوسازی ناوگان و برقراری ارتباط ایران چه در داخل و چه در سطح جهان اولین گامی است که باید برداشته شود. وی افزود: در حال حاضر فقط ۱۲ فروند هواپیمای مدل بالای سال ۲۰۰۰ میلادی در کشور وجود دارد که بیانگر فرسودگی ناوگان هوایی با میانگین سن بیش از ۲۳ سال است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هزینه سفر ایرانیان به خارج از کشور با استفاده از ایرلاین‌های خارجی گفت: میزان پول بلیت ایرانیان برای سفرهای خارجی طی سال‌های مختلف به‌طور میانگین بین ۴ تا ۵ میلیارد دلار است و این سوال مطرح می‌شود که آیا نباید ایران از این حجم پول سهمی داشته باشد و حتی شرایطی فراهم شود که مسافران کشورهای خارجی نیز در ایران هزینه کنند؟ یکی از مباحث اصلی در وزارت راه و شهرسازی مذاکرات جدی و مستقیم با تولیدکنندگان هواپیما است تا در سطح منطقه و جهان رقابت کند.

وی با اشاره به جایگاه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در گذشته یادآور شد: روزگاری هما در رتبه پنجم جهان قرار داشت. ما باید موقعیت هواپیمایی ایران را در سطح جهان ارتقا دهیم. ضمن اینکه در این زمینه توانایی داریم. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موضع‌گیری برخی رسانه‌ها نسبت به اقدام دولت برای نوسازی ناوگان هوایی تصریح کرد: مطالب منفی منتشره در برخی رسانه‌ها پایه و اساس ندارد و به خوبی در حال انجام مذاکرات و پیشبرد کارها هستیم.

لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها