عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

تایید اعتبار تفاهم‌نامه ایران ایر با ایرباس و بوئینگ

تاریخ: 1395/05/05

گروه بازرگانی:مشاور رسانه‌ای رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیر روابط‌عمومی گفت: تفاهم‌نامه خرید هواپیما از ایرباس و بوئینگ معتبر به شمار می‌رود و هیچ تغییری در روند این کار اتفاق نیفتاده است.

 

به گزارش روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، «رضا جعفرزاده» در واکنش به اخبار و گزارش منتشر شده برخی رسانه‌ها درباره احتمال لغو قراردادهای فروش بوئینگ و ایرباس با ایران افزود: بحث لغو قرارداد در کار نیست زیرا هنوز قراردادی امضا نشده است. همچنین تفاهم‌نامه‌ها همچنان معتبر است و دو طرف نیز به آن پایبندند. مدیر روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پیگیری موضوع از سوی وزیر راه و شهرسازی و دستگاه دیپلماسی در دستور کار قرار دارد و تغییری در این زمینه رخ نداده است. نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس‌ نیز معتقد است آسمان ایران مسیر ارتباطی غرب به شرق دنیا شده است و این فرصت باید با نوسازی ناوگان هوایی و تجهیز فرودگاه‌های کشور به هواپیماهای نو و جدید مغتنم شمرده شود. سیدهادی بهادری در گفت‌وگو با «پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی» می‌گوید: در حال حاضر فاصله چشمگیری در رقابت‌های هوایی با کشورهای همسایه داریم. وی نوسازی ناوگان هوایی را ضروری خواند وگفت: منتقدان ورود هواپیماهای جدید به کشور در واقع درحال چاق کردن ناوگان هوایی کشورهای دیگر هستند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس‌ با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۶۶ هواپیما در کل ناوگان مسافری هوایی ایران وجود دارد، بیان کرد: از این تعداد ۱۱۰ فروند آن غیرفعال است و تنها ۱۵۶ فروند هواپیمای فعال با میانگین عمر ۲۳ سال در کشور وجود دارد. همین تعداد هواپیماهای فعال نیز تا سال آینده کنار گذاشته می‌شود. بهادری تصریح کرد: اگر بخواهیم وضعیت موجود را حفظ کنیم باید ناوگان جدید را حتما اضافه کنیم. بر این اساس سیاست ما باید توسعه حمل و نقل هوایی با نوسازی ناوگان هوایی باشد.

وی اظهار کرد: اگرمی‌خواهیم با کشورهای منطقه چون امارات و ترکیه رقابت کنیم باید به فکر پرکردن این خلأ چندین ساله باشیم. بهادری افزود: ترکیه در سال ۹۰ میلیون مسافر جابه‌جا می‌کند و این رقم در ایران تنها به ۱۲ میلیون نفر در سال می‌رسد. این درحالی است که تاکید مجلس دهم این است که باید صاحب جایگاه هوایی و سهم‌مان در منطقه شویم. نماینده مردم ارومیه در مجلس با تاکید بر اینکه نیاز به توسعه ناوگان هوایی قطعی است و این اتفاق منجر به توسعه فرودگاه‌ها خواهد شد، گفت: متاسفانه در حال حاضر کاهش مقام در منطقه داریم و اگر بخواهیم حداقل به رتبه قبلی خود برسیم باید هواپیماهای نو را وارد کشور کنیم.

لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها