عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

دستاوردهای برجام به نقل از «نعمت‌زاده»

تاریخ: 1395/04/23

شاتا: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ضرورت کیفی‌سازی مطلوب محصولات تولید داخل، گفت: مردم نیز باید به تولیدات داخلی بیش از پیش اعتماد کنند. محمدرضا نعمت‌زاده در بازدید از کارخانه «دناصنعت» یاسوج با بیان اینکه در حال حاضر واحدهای صنعتی کشور تولیداتی در سطح استانداردهای بین‌المللی دارند، گفت:‌ مردم می‌توانند به نحواحسن از این محصولات استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار از مهم‌ترین نیاز‌های کشور در حال حاضر است، تصریح کرد:‌ سیاست دولت در پسابرجام حول محور افزایش تولید و توسعه صادرات بوده است که این سیاست با جدیت دنبال می‌شود. به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، به دلیل شرایط جغرافیایی خاص این استان توجه کمتری در طول تاریخ به آن شده است، به‌طوری که نرخ بیکاری در کهکیلویه و بویراحمد 14‌درصد است. وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش گسترده‌ای برای رفع محرومیت و افزایش میزان سرمایه‌گذاری در کهکیلویه و بویراحمد صورت گرفت، یادآور شد:‌ این استان که از ویژگی چهارفصل بودن برخوردار است، در زمینه گردشگری و صنعت و معدن از ظرفیت‌های بالقوه و چشمگیری برخوردار است که باید از آنها برای توسعه همه‌جانبه و ایجاد اشتغال پایدار در استان بهره برد. کارخانه دناصنعت یاسوج با ظرفیت تولیدی سالانه 85 هزار تن، بزرگترین واحد تولیدی انواع لوله‌های پلی اتیلن و کامپوزیتی تک‌جداره و دوجداره در کشور است. عملیات اجرایی کارخانه دناصنعت یاسوج با سرمایه اولیه 400‌میلیارد ریال سهم آورده و با مشارکت بانک ملی در سال 86 آغاز شد.وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به شرایط دوران تحریم در سال‌های گذشته گفت: پیامدهای مثبت برجام غیرقابل باور است، بیش از 100 قرارداد با کشورهای مختلف منعقد شده است. نعمت‌زاده در ستاد رفع موانع تولید کهکیلویه و بویراحمد افزود: در سال‌های گذشته کمتر کشوری حاضر به سرمایه‌گذاری در ایران بود، اما در 6 ماه گذشته هیات‌های اقتصادی فراوانی از کشورهای مختلف برای سرمایه‌گذاری به ایران سفر کردند.

وی با اشاره به ذکر برخی فعالیت‌های کشورهای خارجی در ایران در 6 ماه گذشته گفت: شرکت‌های ایتالیایی از جمله این سرمایه‌گذاران هستند که در بخش‌هایی از اقتصاد ایران سرمایه‌گذاری کردند و تا پایان سال جاری بخشی از آنها به بهره‌برداری می‌رسد.

نعمت‌زاده بیان کرد: بیش از 100 قرارداد با کشورهای مختلف در حوزه صنعتی در ماه‌های گذشته بین ایران و سایر کشورها منعقد شده است. وی اظهار کرد: در مشارکت با شرکت‌های خارجی بیش از 20 قرارداد برای تولید خودرو در ایران منعقد شده است. نعمت‌زاده عنوان کرد: تا پایان امسال، نخستین خودرو که از پیامدهای این قراردادها است تولید می‌شود. وی گفت: تقاضاهای بسیار زیادی از سوی شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در کشور با شرایط مورد علاقه ایران در دست بررسی دولت است. نعمت‌زاده افزود: این شرکت‌ها براساس قراردادها باید علاوه بر ورود فناوری‌های روز دنیا به صادرات محصولات تولیدی نیز اقدام کنند. وی بیان کرد: شرایط اقتصادی کشور در سال‌های گذشته قفل بود و فعالان اقتصادی ایران کمتر فعالیت اقتصادی می‌توانستند داشته باشند.

نعمت زاده در ادامه با اشاره به برخی مشکلات موجود در ارتباطات بین‌المللی اقتصادی ایران گفت: این مشکلات به تدریج برطرف خواهند شد.وی عنوان کرد: در ماه‌های گذشته بانک مرکزی ایران 35 توافق با بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف برای سهولت روابط مالی منعقد کرده است.

نعمت‌زاده افزود: بانک‌های ایران نیز جداگانه 215 توافقنامه با بانک‌های خارجی منعقد کرده‌اند که به خاطر رفع تحریم‌ها و برجام بود.

لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها