عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

تسهیلات سازمان توسعه تجارت برای ورود ماشین‌آلات بسته‌بندی

تاریخ: 1395/04/22

گروه بازرگانی: رئیس کنفدراسیون صادرات ایران از در نظر گرفتن تسهیلات توسط سازمان توسعه تجارت برای ورود ماشین‌آلات بسته‌بندی خبر داد. همچنین توافق با سازمان امور مالیاتی برای توقف اخذ مالیات تسعیر نرخ ارز از صادرکنندگان از دیگر خبرهایی بود که محمدلاهوتی در نشست خبری روز گذشته خود عنوان کرد که بر این اساس، قرار است ظرف دو روز آینده بخشنامه‌ای از طریق این سازمان ابلاغ شود که در آن، دریافت مالیات تسعیر نرخ ارز از سوی سازمان‌ امور مالیاتی متوقف شود.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار «دنیای اقتصاد» مبنی بر دلیل عدم موفقیت ایران در بازار روسیه نیزگفت: فعالان اقتصادی بازگشت مجدد ترکیه به بازار روسیه را پیش‌بینی می‌کردند. اما نکته حائز اهمیت درخصوص بازار روسیه آن است که وقتی در حوزه حمل‌ونقل هنوز مشکلات جدی وجود دارد و مراودات بانکی به نحو مطلوب برقرار نشده و نقل و انتقال پول به راحتی انجام نمی‌پذیرد، شرایط نابرابری میان صادر‌کنندگان ایرانی با همتایان ترک خود ایجاد می‌کند. قرار بود سازمان توسعه تجارت یارانه‌ای را به‌عنوان حمل‌ونقل کالا به صادر‌کنندگان ایرانی برای ورود به بازار روسیه ارائه دهد که این موضوع اجرایی نشده است و هنوز هم مشکلات بسیاری بر سر راه صدور کالا به این کشور به چشم می‌خورد که مهم‌ترین آن بسته‌بندی اقلام صادراتی است. وی ادامه داد: سازمان توسعه تجارت تسهیلات خوبی برای ورود ماشین‌آلات بسته‌بندی در نظر گرفته؛ اما به هر حال استقرار آن زمان بر است و اگر این ماشین‌آلات برای صادرات به روسیه هم وارد شود به‌طور قطع زمانبر خواهد بود.

وی درخصوص جوایز صادراتی و مطالبات معوق ناشی از آن خاطرنشان کرد: دولت معتقد است که ۳۶۰ میلیارد تومان طلب صادرکنندگان بابت جوایز صادراتی باید در بودجه گنجانده شود یا اینکه منابع مالی دیگری برای آن در نظر گرفته شود. بنابراین هنوز تصمیمی برای پرداخت مطالبات معوق صورت نگرفته است، البته ما پیشنهاد تهاتر بدهی دولت و مطالبات صادرکنندگان را هم داریم. لاهوتی به مهم‌ترین اقدامی که باید در بخش صادرات صورت گیرد اشاره و اظهار کرد: اولین موضوعی که باید به‌عنوان یک تسهیل‌کننده برای صادر‌کنندگان در نظر گرفته شود، ثبات قیمتی کالاهای صادراتی است.

لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها