عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

گرامیداشت روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

تاریخ: 1395/04/22

گروه بنگاه‌ها: روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با حضور متخصصان داخلی و میهمانان خارجی از کشورهای آلمان، روسیه، کره، ایتالیا، سازمان بین‌المللی کار، کوییکا و جایکا و سفرای خارجی در هفته اول مرداد برگزار می‌شود.

 

سرپرست راهبردی معاونت آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اعلام این مطلب گفت: با توجه به نام‌گذاری ششم مرداد به‌عنوان روز ملی «کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای»، در تقویم رسمی کشور و اختصاص یک هفته به آن، برنامه‌های متنوعی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

حسن عزیزی با اشاره به برگزاری پنجمین همایش ملی و بین‌المللی اشتغال و مهارت‌آموزی در ششم مرداد، مهم‌ترین محور‌های این همایش را تضمین کیفیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، گسترش فرهنگ کار و مهارت آموزی، ‌اقتصاد مقاومتی و امنیت اجتماعی و اهمیت مشاوره و هدایت آموزشی در ایجاد فرصت‌های شغلی دانست و افزود: تمام فعالیت‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مربوط به اشتغال و بهره‌وری نیروی کار و نگاهی توسعه‌ای مبتنی بر تدوین استاندارد‌های نوین و تعاملات بین‌المللی است.

همچنین باجولوند، مدیرکل دفتر پژوهش، طرح و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در این باره گفت: نشر مدیریت دانش در حوزه مهارت آموزی، توسعه تعامل در سطح ملی و بین‌المللی به منظور تطبیق استانداردها با استانداردهای بین‌المللی با دعوت از پژوهشگران، محققان و صاحب‌نظران خارجی از اهداف این همایش است. وی با تاکید بر اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به‌عنوان یک عامل کلیدی در توسعه اقتصاد و اجتماع نقش دارد، افزود: با توجه به اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تسهیل‌کننده امر اشتغال هستند از این رو به‌طور مستقیم در اشتغال و اقتصاد همچنین بازار کار نقش مهمی را ایفا کنند.

لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها