عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

انتظار حمایت از دولت داریم

تاریخ: 1395/04/09

گروه بنگاه‌ها: یک تولیدکننده چای داخلی با بیان اینکه انتظار حمایت از تولید‌کنندگان را از دولت داریم، گفت: در برخی موارد، ارگان‌های نظارتی بدون تذکر و اخطار به واحد تولیدی با انتشار نام و عنوان برند به‌عنوان متخلف زحمات چندین ساله یک واحد تولیدی را برباد می‌دهند که این اقدام در راستای حفظ اقتصاد داخلی نیست. مدیرعامل شرکت چای احمد ایرانیان با اشاره به خبر هفته گذشته برخی از خبرگزاری‌ها با این عنوان از قول اداره کل استاندارد تهران که چای احمد ایرانیان غیراستاندارد است و توقیف شده، گفت: توقیفی صورت نگرفته و واحد تولیدی در شمس‌آباد به مدت 6 ماه فعالیتی ندارد، اما باقی واحدهای تولیدی ما در قزوین، کرج و باقرآباد مشغول فعالیت هستند. احمد دادخواه علت تعطیلی واحد شمس‌آباد را تعمیرات و برنامه‌های توسعه‌ای دانست و افزود: خوشبختانه تا به امروز به لحاظ بهداشتی مشکلی نداشته و توانسته‌ایم تمام ایزوها را دریافت کرده و همچنین تمام کنترل کیفی‌ها را رعایت کنیم.

وی درباره دلیل مشکل پیش‌آمده اظهار کرد: متاسفانه زمانی ناظران برای استاندارد آمدند که اینجا تعطیل بوده و پروانه استاندارد ما به روز نشده بود. مدیرعامل چای احمد ایرانیان با بیان اینکه تقاضا برای چای ایرانی در خارج مرزها نسبت به داخل بیشتر است، گفت: ذائقه مردم در 25 سال گذشته با واردات چای تغییر کرده و مردم تمایل به مصرف چای خارجی دارند. دادخواه با بیان اینکه 15 تا 20 درصد تولید این شرکت از چای ایرانی است، افزود: به‌عنوان یک تولید‌کننده تمام سعی و تلاشمان در جهت شناساندن چای ایرانی به‌عنوان یک چای مرغوب و باکیفیت است.

وی با بیان اینکه بخشی از چای این شرکت از طریق واردات تامین می‌شود، اظهار کرد: چای خارجی را از هندوستان، چین‌ و کنیا وارد می‌کنیم که هیچ‌کدام از این چای‌ها کیفیت چای ایرانی را ندارند. همچنین با وجود کیفیت بالای چای ایرانی، تولید این نوع چای در شرکت کمتر از یک‌پنجم چای خارجی است و دلیل آن هم کمتر بودن متقاضی برای خرید چای ایرانی نسبت به چای وارداتی است. دادخواه گفت: مهم‌ترین تولیدات مجموعه ما، چای بهاره ایرانی است که با توجه به تقاضایی که در خارج کشور دارد، این محصول را بعد از بسته‌بندی به کشورهایی مثل عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان و دیگر همسایگان صادر می‌کنیم که همین مساله باعث ارزآوری و اشتغال‌زایی شده است. وی به وضعیت استحصال چای در کارخانه‌ها اشاره کرد و افزود: متاسفانه ماشین‌آلات برخی از کارخانه‌های چای کشور به دلیل قدمت زیاد مستهلک شده‌اند و به‌روز نیستند و همین موضوع کیفیت چای خشک تولید داخل را کاهش می‌دهد.

لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها