عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

توجه انگلیس به صنعت و جهانگردی ایران

تاریخ: 1394/10/01

در دیدار کاردار سفارت انگلیس در تهران با نایب رئیس اتاق ایران، بر اهمیت حفظ احترام متقابل و ثبات قوانین و مشوق‌های مالیاتی برای توسعه و ثبات روابط تجاری در میان کشورها تاکید شد.

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق ایران به نقل از اتاق مشهد، «بن فندر»، کاردار سفارت انگلیس در تهران، هدف از این دیدار را شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری برای سرمایه‌گذاری در ایران خصوصا خراسان‌رضوی به‌عنوان قطب صنعتی و جهانگردی بیان کرد. وی با اشاره به تلاش کشور متبوعش برای احیای یک ارتباط پایدار و طولانی‌مدت با ایران، گفت: انگلیس مشتاق ایجاد روابط تجاری با بخش خصوصی، بانک‌ها و نیز سرمایه‌گذاری در حوزه حمل‌ونقل و احداث کارخانجات تولیدی است. کاردار سفارت انگلیس ضمن ابراز امیدواری برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های فوق به توانمندی‌های شرکت‌های انگلیسی در زمینه تجهیز راه‌آهن و فرودگاه و نیز مدیریت منابع آب اشاره کرد. غلامحسین شافعی، رئیس اتاق مشهد به فراز و نشیب فراوان و قدمت روابط ایران و انگلیس در صنایع به‌ویژه صنعت نساجی اشاره کرد و گفت: دیپلماسی فعال سیاسی که با روی کار آمدن دولت جدید شاهد آن هستیم، آینده متفاوتی را برای روابط اقتصادی ایران در دنیا و نیز انگلیس رقم زده است، ولی با مشکلاتی که تحریم برای بخش خصوصی ایجاد کرد، افکار بخش خصوصی نسبت به رابطه با انگلیس مثبت نیست و باید اعتمادسازی لازم صورت پذیرد.

 

وی همچنین به مشهد 2017 و ظرفیت ویژه استان خراسان در زمینه گردشگری و حضور سالانه 25 میلیون زائر در این شهر اشاره کرد و افزود: علاوه بر توجه به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های موردنیاز گردشگری و توریسم، همکاری با کشورهای عضو اکو نیز از طریق همکاری با ایران، بسیار حائز اهمیت است. شافعی ضمن اشاره به اهمیت حمل‌ونقل و ترانزیت در حال و آینده منطقه، موقعیت ایران و مشهد را در ارتباط با آسیای میانه و شرق دور بسیار استثنائی دانست و گفت: توسعه حمل‌ونقل ریلی، زیرساخت‌های راه‌سازی و گمرکات مرزی و نیزتوسعه فرودگاه مشهد و با توجه به کمبود منابع آب، توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در پروژه‌های آینده دولت مورد توجه است.

 
 
 




لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها