عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

سرمایه‌گذاری غول داروسازی دانمارک در ایران

تاریخ: 1395/04/01

گروه بازرگانی: شرکت داروسازی نووو نوردیسک دانمارک ( NOVO NORDISK) با در اختیار داشتن 4هکتار از اراضی شهرک دارویی برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در نظر دارد گامی بلند در راستای تولید انسولین مدرن در ایران بردارد. این شرکت ضمن تامین نیاز دارویی داخلی، داروهای مورد نیاز بیماران را در کشورهای منطقه نیز فراهم خواهد کرد. امضای قرارداد اختصاص 4 هکتار از اراضی شهرک دارویی برکت، دیروز طی مراسمی با حضور حمیدرضا جمشیدی مدیرعامل گروه دارویی برکت، پیتر سولبرگ، مدیرعامل منطقه‌ای شرکت نووو نوردیسک و رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو کشور انجام شد.

 

«اوله موئلسکوف بچ» رئیس واحد شرق این شرکت در رابطه با احداث این پروژه گفت: ما در طولانی مدت حتی پیش از توافق هسته‌ای روی این پروژه کار کرده‌ایم؛ زیرا اطمینان داریم جامعه ایران و اقتصاد این کشور به شکل مثبتی در حال توسعه است. یکی از اهداف ما توسعه اقتصاد ایران و بخش سلامت آن است که امیدواریم در این زمینه همکاری خوبی داشته باشیم.

رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو کشور نیز ضمن ابزار خرسندی از انجام این پروژه بزرگ گفت: شرکت داروسازی «نووو نوردیسک» گام بزرگی را برای انجام سرمایه‌گذاری در ایران برداشته است. چراکه ایران با توجه به بازار بزرگ 400 میلیونی که در منطقه در اختیار دارد، می‌تواند از این پس به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان دارو به جهان باشد. دیناروند همچنین ابزار امیدواری کرد که تا سال 1396، ایران بتواند در زمینه تولید دارو به رشدی بالای 75 درصد دست یابد.

حمیدرضا جمشیدی، مدیر عامل شرکت دارویی برکت نیز، گفت: در شهریورماه سال 1394، تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران و این شرکت دانمارکی برای احداث کارخانه تولید داروهای نسل جدید انسولین ویژه بیماران دیابتی با رقمی بیش از 70 میلیون یورو سرمایه‌گذاری مستقیم منعقد شد. وی افزود: هم اکنون این تفاهم‌نامه وارد فاز اجرایی شده که این یک اتفاق خوشایند در زمینه سرمایه‌گذاری است و ایران می‌تواند به هاب منطقه‌ای برای تولید دارو تبدیل شود. شرکت نووو نوردیسک به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده انسولین و داروهای دیابتی بیش از 50 درصد انسولین مورد نیاز جهان را تامین می‌کند. این شرکت دانمارکی با دارا بودن کارخانه‌های تولیدی در هفت کشور دنیا داروهایی مانند انسولین نورپید، انسولین LEVEMIR و انسولین طولانی اثر ترزیبا (Tresiba)را در 179 کشور جهان عرضه می‌کند. گروه دارویی برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در پایان سال گذشته نیز با شرکت کومو(CHEMO) سوئیس بزرگ‌ترین تولید‌کننده داروهای ژنریک اروپا تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری مستقیم بالغ بر 15 میلیون دلاری امضا
کرده است.

لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها