عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

ثبت 14 هزار واحد تولیدی و طرح صنعتی در بهین یاب

تاریخ: 1395/03/31

ایرنا: مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: حدود 14 هزار و 598 واحد تولیدی و طرح صنعتی در کشور تا روز شنبه (29 خرداد) در سامانه بهین‌یاب برای دریافت تسهیلات، ثبت‌نام کردند.

 

علی یزدانی افزود: تعداد 11 هزار و 558 مورد ثبت نام مربوط به واحد تولیدی و سه هزار و 40 ثبت نام برای طرح صنعتی است. وی اظهار کرد: این تعداد واحدها و طرح‌ها پس از بررسی و داشتن شرایط لازم تا پایان تیرماه به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند و امیدواریم با همراهی مدیران بانک‌ها شاهد ایجاد اشتغال‌های جدید و رونق اقتصادی در کشور و استان‌ها باشیم. وی اولویت اصلی پرداخت تسهیلات این طرح را داشتن بازار فروش معرفی کرد و گفت: آن دسته از بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط که به‌طور عمده دارای مشکلات نقدینگی بوده و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی، توان مدیریت و بازار، توان راه‌اندازی یا افزایش تولید دارد و با دریافت این تسهیلات قادر به راه‌اندازی سریع و ایجاد اشتغال جدید باشد، برای گرفتن تسهیلات معرفی می‌شود. یزدانی معرفی طرح رونق در صنایع کوچک و متوسط کشور و تشکیل کمیته بررسی ایجاد رونق در بنگاه‌های کوچک و متوسط صنعتی و معدنی و طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی استان را از اهداف برگزاری این کارگروه خواند و تصریح کرد: ارائه فرآیند پیشنهادی جهت شناسایی واحدها و طرح‌های مشمول حمایت؛ ارائه مشوق‌‌های پیش‌بینی شده برای کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع و همچنین معرفی پتانسیل‌های صندوق‌های زیرپوشش وزارت صنعت و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از اهداف دیگر این نشست است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در زمان حاضر اصلی‌ترین مشکل واحدهای صنعتی کمبود منابع مالی است و وزارت صنعت و معدن سعی دارد با اجرای طرح رونق اقتصادی و ارائه تسهیلات بانکی به واحدهای راکد و بالای 60 درصد پیشرفت شرایط را بهبود ببخشد. معاون وزیر صنعت با بیان اینکه 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اعطا به واحدهای صنعتی پیش‌بینی شده است،اظهار کرد: از این مبلغ 90 هزار میلیارد ریال مربوط به واحدهای کوچک، 30 هزار میلیارد ریال مربوط به واحدهای متوسط و 40 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی مربوط به طرح‌های با پیشرفت بالای 60 درصد است. یزدانی تاکید کرد: طبق برنامه درصدد هستیم تا پایان تیرماه امسال در کشور، واحدهای تولیدی مشکل‌دار واجد شرایط را به بانک‌های عامل معرفی کنیم. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه با بیان اینکه تا پایان اردیبهشت ماه امسال بیش از 100 هزار واحد مجوز تاسیس و نزدیک به 88 هزار واحد پروانه بهره‌برداری در کشور دریافت کرده‌اند که بیش از 90 درصد آنها شامل صنایع کوچک هستند، به سهم قابل‌توجه شهرک‌های صنعتی در توسعه صنعتی کشور اشاره و اضافه کرد: بیش از 37 هزار واحد صنعتی در داخل این شهرک‌ها وجود دارند. وی اضافه کرد: 948 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد که فضای استقرار آنها افزون بر 136 هزار هکتار است.

لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها