عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری فولاد

تاریخ: 1394/10/01

 


امروزه اقتصاددانان و دولت‌ها همگی بر اهمیت حیاتی سرمایه‌گذاری خارجی اتفاق نظر دارند و بر این باورند که سرمایه‌گذاری خارجی ابزاری برای رشد و توسعه است.

اثر مثبت بر تراز تجاری کشور، تسهیل انتقال فناوری و ایده‌های نوآورانه، دسترسی بنگاه‌های داخلی به مهارت‌ها و رویه‌های مدیریتی جهانی، افزایش فرصت‌های شغلی، دسترسی به کالاها و خدمات باکیفیت و افزایش صادرات، افزایش درآمد دولت و ... از جمله منافعی است که برای سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی عنوان می‌شود. در این میان، صاحب‌نظران معتقدند سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی همانند سرمایه داخلی نیازمند سیاست‌های مناسب از قبیل بهبود محیط کسب‌وکار است. در آستانه برگزاری ششمین گردهمایی بزرگان صنعت فولاد ایران و جهان، معرفی و دسته‌بندی پروژه‌هایی که نیازمند جذب سرمایه‌های خارجی هستند، می‌تواند فرصت جدیدی برای ایران به وجود آورد. دبیرخانه ششمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار در نظر دارد تا پروژه‌هایی که قابلیت جذب سرمایه‌گذار خارجی دارند را در کتابی برای ارائه به سرمایه‌گذاران خارجی حاضر در همایش گردآوری کند. علاقه‌مندان برای حضور در کتاب و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایتhttp://events.den.ir مراجعه یا با شماره تلفن 87762430 تماس حاصل فرمایند.

بر اساس برنامه راهبردی وزارت صنعت، استخراج معادن و تولید محصولات فولادی در مقیاس بهینه، بیشینه‌سازی اقتصادی زنجیره ارزش داخلی، ارتقای سطح کیفیت و استاندارد محصولات در سطح جهانی، ارتقای سطح فناوری در تمامی زمینه‌های مرتبط و دستیابی به دانش فنی و فناوری‌های جدید، حداکثر استفاده از توان داخلی در مراحل مهندسی، احداث و بهره‌برداری، ارتقای بهره‌وری کل عوامل تا سطح شاخص‌های جهانی و دستیابی به شاخص‌های استانداردهای زیست محیطی از جمله اهداف کلی است که در صنعت فولاد تا چشم‌انداز 1404 در نظر گرفته شده است. بر این اساس، جذب و توسعه سرمایه‌گذاری و تامین مالی و به‌کارگیری فناوری‌های روز دنیا از یکسو و مدیریت زنجیره ارزش تولیدات با توجه به تغییر ترکیب سبد تولیدات به فولادهای با ارزش افزوده بالاتر و مدیریت بازار بر محور توسعه صادرات از سوی دیگر در راستای تحقق اهداف صنعت فولاد، می‌تواند به‌کار گرفته شود. ششمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار قرار است در روزهای 27 و 28 بهمن ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شود. رقابت‌پذیری راهکار توسعه پایدار، فروش و راهکارهای خروج از رکود بازار و چشم‌انداز بازار ایران و جهان در سال 1395 از جمله محورهای این همایش است. بررسی وضعیت طرح‌های در دست اجرا، بررسی چرایی رکود بازار فولاد، پاسخ به پرسش کلیدی زمان خروج از رکود در بازار فولاد، همچنین برقراری ارتباط با شرکای جدید تجاری از جمله موضوعات کلیدی است که در این همایش بررسی می‌شود.


لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها