عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

حمایت از شرکت‌های نوپا در صنایع الکترونیک

تاریخ: 1394/08/26

تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) و دانشگاه فنی و حرفه‌ای با هدف اجرای طرح‌های کارآفرینی و پروژه‌های مبتنی بر دانش و فناوری منعقد شد. 


همکاری با هدف حمایت از شرکت‌های نوپای مهارتی و خدماتی در حوزه الکترونیک و تبدیل ایده‌های فناوری و کارآفرینی به محصول یا خدمت، تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی، رشد سریع بنگاه‌های نوپا و فناور در زمینه صنعت الکترونیک طبق سیاست‌گذاری مشترک؛ حمایت از توسعه طرح‌های کارآفرینی در سطح ملی و بین‌المللی؛ همکاری در زمینه ارائه دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت تخصصی برای صنایع الکترونیک؛ همکاری در زمینه ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های فنی و تهیه طرح‌های توجیهی؛ همکاری در تدوین شاخص‌های اثربخشی، سنجش و پایش آنها برای طرح‌های اجرا شده و ارائه گزارش‌های لازم و همکاری در زمینه شناسایی و تعریف مدل‌های جدید حمایتی در حوزه‌های مختلف و فراهم آوردن ساز و کار اجرایی آن از جمله موضوعات این تفاهم‌‌نامه به شمار می‌رود.

علی وحدت، مدیرعامل صحا قبل از امضای این تفاهم‌نامه با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیش از 170 مرکز دانشگاهی دارای پتانسیل بزرگی در مهارت‌افزایی در کشور است، گفـت: ظرفیت بالای فیزیکی و کادر هیات علمی و نیروی انسانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند زمینه‌ساز جهش بزرگی در بخش کارآفرینی و پرورش نیروی فنی و ماهر در کشور باشد. وی با تاکید بر اینکه آموزش، پژوهش و فناوری در دانشگاه‌ها جایگاه خاص خود را دارند، تصریح کرد: هر یک از این بخش‌ها باید به طور جداگانه مورد توجه قرار گیرد و نمی‌توان انتظار داشت که پژوهش جای آموزش و فناوری جای پژوهش را در دانشگاه‌ها بگیرد.

وحدت ادامه داد: در این میان رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای مهارت‌افزایی دانشجویان و تربیت نیروی انسانی ماهر است که در بخش‌های مختلف صنعت کشور به کار مشغول شده تا سطح تولیدات و خدمات را ارتقا بخشند. وحدت افزود: اعطای تسهیلات تا سقف 30 میلیارد ریال با نرخ ترجیحی 6 تا 18 درصد و صدور ضمانت‌نامه برای شرکت‌های حوزه الکترونیک کشور از جمله خدمات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک محسوب می‌شود. مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک با اشاره به عدم رشد سرمایه صحا در سال‌های اخیر گفت: با توجه به تاکید همه‌جانبه اسناد بالادستی توسعه کشور اخیرا ٢٥ میلیون دلار برای تقویت سرمایه صحا منظور شد. 


لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها