عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

بهبود رتبه ریسک اعتباری در آینده نزدیک

تاریخ: 1394/08/20

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران پس از بازگشت از اجلاس پاییزه کلوپ پراگ از امکان بازبینی و بهبود رتبه اعتباری ایران در ژانویه سال 2016 میلادی توسط سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه (OECD) خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران، اولین اجلاس مشترک سالانه اتحادیه برن با کلوپ پراگ (اتحادیه بیمه‌گران اعتبار صادراتی و سرمایه‌گذاری در جهان) در آسیا با حضور بیش از 220 تن از مدیران ارشد اجرایی از 66 موسسه بیمه اعتبار صادراتی دنیا از 57 کشور جهان در شانگهای به میزبانی موسسه اعتبارصادراتی چین «SinoSure» در آبان‌ماه سال جاری برگزار شد.

 

سیدکمال سیدعلی درخصوص مذاکرات صورت گرفته در این اجلاس گفت: موسسات تراز اول بیمه اعتبار صادراتی جهان تمایل به از سرگیری و توسعه روابط بیمه‌ای و تامین مالی تجاری و پروژه‌ای با ایران در شرایط پساتحریم دارند. در خلال این اجلاس با نمایندگان موسسات اعتبارصادراتی Nexi ژاپن، Finnvera فنلاند، Oekb اتریش، Sace ایتالیا، EulerHermes آلمان،Ekn سوئد، Exiar روسیه و SinoSure چین، ICIEC چندجانبه اسلامی، ضمان(چندجانبه عربی)، ECGA عمان، AIGآمریکا، K-SURE کره‌جنوبی، PWCآلمان، جلسات رسمی برگزار شد و زمینه‌های همکاری مشترک درخصوص ارائه اطلاعات اعتباری خریداران ایرانی و خارجی و مساعدت در بخش وصول مطالبات در ایران مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت که مورد استقبال هیات‌ها و طرف‌های خارجی قرار گرفت و مقدمات امضای چند سند یادداشت تفاهم همکاری مشترک فراهم شد که در اوایل سال آتی میلادی نهایی خواهد شد.

 

وی گفت: به دلیل حضور برخی از اعضای کمیته بررسی گروه ریسک کشوری OECD در این اجلاس از جمله نماینده فنلاند به‌عنوان ریاست جدید اتحادیه برن جلسه ویژه‌ای برگزار و پیرامون لزوم بهبود سریع رتبه اعتباری ایران که مورد تقاضای تجار کشورهای طرف تجاری ایران است، بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت و آمادگی صندوق ضمانت صادرات ایران برای ارائه اطلاعات مورد نظر کمیته جهت بازبینی رتبه ایران اعلام شد. آنها اعلام داشتند در حال تنظیم پاسخ رسمی به پیشنهاد صندوق هستند و ابراز امیدواری کردند بازبینی رتبه ریسک اعتباری ایران در برنامه کاری اجلاس ژانویه OECD قرار گیرد. سیدعلی اظهار کرد: امیدوارم اجرای سریع برجام و لغو تحریم‌ها افق و فضای مثبت ایجاد شده را پررنگ‌تر کند؛ زیرا در صورت تعویق این روند، موسسات بیمه اعتبار صادراتی جهان و بانک‌های تامین مالی‌کننده محافظه‌کارتر شده و احتمال تردید در آغاز به‌کار مجدد در بازار ایران وجود دارد.

 
 
 




لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها