عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

توقف فعالیت 346 واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی

تاریخ: 1394/08/20

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از توقف فعالیت 346 واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: در همین مدت 1094 واحد تولیدی در کشور ایجاد شده یا به چرخه کار برگشته‌اند.



سیدمحمدعلی سید ابریشمی با بیان اینکه هر واحد صنعتی مانند هر موجود زنده طول عمری دارد، اظهار کرد: اینکه یک واحد صنعتی از دور خارج و فعالیتش متوقف شود یک امر طبیعی است، اما برای جلوگیری از این کار واحد‌های صنعتی باید نسبت به ارتقای تکنولوژی، تغییر ماشین‌آلات و خط تولید، تنوع محصول و جایگزین‌ کردن محصولات نوین با قدیمی اقدام کنند. وی با اشاره به شرایط پیش آمده برای واحد‌های صنعتی ایران در سال‌های گذشته ادامه داد: متاسفانه در سال‌های 84 تا 92 تصمیمات نامتعادل اقتصادی باعث شد تعدادی از واحد‌های صنایع کوچک از دور خارج شوند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت صنایع کوچک را صنایع ضعیف دانست و گفت: باید از این صنایع مراقبت‌های ویژه‌ای شود.

 

سید‌ابریشمی افزود: کالاهای رقیب که مشابه داخلی داشته‌اند طی این سال‌ها به وفور به کشور وارد شد و در عین حال روی تعرفه‌ها نظارت دقیقی وجود نداشت، از سوی دیگر قاچاق کالا و تغییر ناگهانی و شدید در نرخ ارز و تحریم‌های اعمال شده علیه ایران مجموعه عواملی بود که در واحد‌های صنعتی تاثیر گذاشت. وی با بیان اینکه حدود 70 درصد از واحد‌های تعطیل شده کشور مربوط به این سال‌ها بوده است، ادامه داد: تنها 30 درصد از واحد‌های تعطیل شده در سال‌های قبل از 1384 و بعد از 1392 بوده‌اند. در دوره اخیر نیز تاثیر اقدامات قبلی باعث تشدید رکود در کشور شد و شرایطی را فراهم آورد که تعدادی دیگر از واحد‌های تولیدی از دور خارج شوند که این تبعات اقدامات قبلی است.




لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها