عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

تغییر در مدیریت آموزش و پژوهش وزارت صنعت

تاریخ: 1395/03/24

شاتا: وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه آموزش و پژوهش در توسعه بخش تولید و تجارت،‌ بر پر کردن حلقه‌های مفقوده آموزش و پژوهش در درون این وزارتخانه تاکید کرد. محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید دفتر آموزش و پژوهش معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ضرورت توجه بیش از پیش به موضوع آموزش و پژوهش در بخش صنعت،‌معدن و تجارت تصریح کرد:‌ اقداماتی در راستای بهبود این موضوع در وزارتخانه انجام شده، اما همچنان راه طولانی دراین خصوص در پیش است.وی با بیان اینکه مراکز آموزش عالی و پژوهشگاهی از فعالیت‌های خوبی برخوردار هستند ولی بخش صنعت از آن باید بیشتر بهره ببرد، افزود: وقتی صحبت از دانش‌بنیان بودن اقتصاد می‌شود آن زمان نشان داده می‌شود که چقدر دانشگاه‌ها به صنعتی شدن صنعت کمک می‌کنند.

 

به گفته نعمت‌زاده، ‌تاثیر آموزش و پژوهش در صنایع مختلف به خوبی نمایانگر است؛ به‌طوری که وقتی از صنعت فولاد، ‌نساجی، ‌غذایی و امثالهم حرف می‌زنیم جایگاه این دو کاملا مشخص است. وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه مجموعه نظام آموزش و پژوهش کشور باید به سمت پیشبرد و توسعه بخش صنعت، ‌معدن و تجارت کشور باشد، اظهار کرد: ‌دراین زمینه باید نقاط خالی را دریابیم و مطابق با استانداردها پیش رویم. وی توجیه‌پذیری و رقابت‌پذیری فعالیت‌های تولیدی و تجاری را به گونه‌ای دانست که در آموزش و پژوهش معنا پیدا می‌کند. وی اظهار کرد: برای توجه روز افزون به موضوع آموزش و پژوهش نیازمند اقدامات ساختاری، سیاست‌گذاری و اجرایی هستیم که دراین بین ارتباط صنعت و دانشگاه، توجه و استفاده از فناوری‌های روز و همچنین توجه به موضوع بهره‌وری و استفاده از تمام توانمندی‌ها را باید مد نظر قرار دهیم.

در این مراسم از زحمات «محمد نوری امیری» تقدیر و «محمدرضا خان محمدی خرمی» به‌عنوان مدیر جدید دفتر آموزش و پژوهش معرفی شد.

لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها