عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

بازدید دوره‌ای از صنایع پایتخت

تاریخ: 1395/03/17

گروه بنگاه‌ها: امسال 16 هزار میلیارد تومان اعتبار برای بخش صنعت کشور اختصاص یافته که تا پایان 3 ماه دوم امسال موظف به پرداخت تسهیلات به 891 واحد صنعتی واجد شرایط تسهیلات هستیم.محمدرضا مس‌فروش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران که به همراه رئیس انجمن صنفی سازه‌های فولادی، هیات مدیره و جمعی از اعضای آن انجمن از کارخانه شرکت‌های مهندسی سازه صنعت بادبند و حدید سازه بازدید می‌کرد با اعلام این مطلب افزود: به منظور آگاهی از مشکلات صنعتگران و آشنایی آنها با آخرین وضعیت ابلاغیه‌ها، رویکرد‌های جدید دولت و نظام بانکی بازدید دوره‌ای از صنایع مختلف را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی افزود: برای حل مشکلات صنعتگران کشور، کارگروهی به نام ستاد رفع موانع و تسهیل امور واحدهای صنعتی در استان‌های کشور تشکیل شده که دبیر آن رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت آن استان و رئیس آن استاندار آن استان است. وی افزود: جلسات این ستاد با حضور مسوول سازمان نظام مالیاتی کشور، نماینده سازمان تامین اجتماعی، نماینده بانک‌ها، رئیس سازمان شهرک‌های صنعتی استان تشکیل می‌شود و فعالان و صنعتگران بخش خصوصی در آن جلسه به بیان مشکلات می‌پردازند و ستاد وظیفه پاسخگویی به مشکلات مطرح شده را دارد. در سال گذشته در این ستاد حدود 720 مورد مصوبه داشتیم که 400‌مورد آن عملیاتی شده است. رئیس انجمن سازه‌های فولادی نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر 100 شرکت عضو این انجمن هستند و شرکت‌های متقاضی عضویت باید پروانه بهره‌برداری از وزارت صنعت، معدن و تجار داشته باشند.

اسداله باقرزاده افزود: مشکل اصلی صنف ما این است که تعداد زیادی از افراد به‌صورت زیرزمینی و در محل‌های غیراستاندارد سازه فولادی تولید می‌کنند؛ درحالی‌که طبق قانون مقررات ملی ساختمان، اسکلت فلزی باید به‌صورت استاندارد و در محل کارخانه تولید شود. باقرزاده ادامه داد: مشکلات رقابت با تولیدکنندگان غیراستاندارد و قیمت پایین باعث شده است که ما از سطح تکنولوژی دنیا در این صنعت عقب باشیم. در سطح دنیا سازه را به‌صورت تمام اتوماتیک تولید می‌کنند؛ ولی در کشور سازه را با ابزار تولید می‌کنند و نه با ماشین. در ادامه مدیر عامل شرکت سازه صنعت بادبند گفت: یکی از مشکلات ما گرفتن مطالبات از کارفرمایان است. در قانون هیچ حمایتی نسبت به تعهد پرداخت مطالبات ما از کارفرمایان صورت نمی‌گیرد؛ در حالی که هر ۳ ماه یک‌بار ملزم به پرداخت ارزش افزوده برمبنای مطالبات معوق خود هستیم.

لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها