عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

دعوت اتاق ایران از شرکت‌های بلژیکی

تاریخ: 1394/08/18

روز گذشته رئیس اتاق ایران، پذیرای هیات 30نفره تجاری بلژیک به سرپرستی پیتر دو کرم وزیر تجارت خارجی و جان استوپ، رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی بلژیک بود.

 

محسن جلال‌پور رئیس اتاق ایران با تاکید بر نگاه دولت برای پررنگ‌تر شدن بخش خصوصی، گفت: باید سه موضوع مهم پیرامون شرایط فعلی مدنظر قرار گیرد؛ ابتدا توسعه پایدار اقتصادی ایران با تکیه بر بخش خصوصی و مجموعه توانمندی‌های بنگاه‌های خصوصی کشور، دوم موقعیت ایران در بازار منطقه که عمدتا کشورهایی ثروتمند ولی درگیر با مسائل داخلی هستند. سوم ظرفیت بالای ایران از نظر نیروی انسانی متخصص، شرکت‌های دانش بنیان و منابع خدادادی در منطقه، پتانسیل بالایی را برای شروع تولیدات اشتراکی فراهم آورده است. وی تداوم همکاری‌ها در فعالیت‌های اقتصادی سنتی بین دو کشور در زمینه‌های نفت، گاز، پتروشیمی و صنعتی را خواستار شد و افزود: باید با درنظر گرفتن دیگر حوزه‌های همکاری مانند محیط‌زیست، تصفیه آب و پساب، کشاورزی و مسائل بیولوژیک در تقویت شرکت‌های دانش بنیان و پررنگ‌تر شدن نقش حضور جوانان، کارهای نو در کشور و منطقه را شاهد باشیم.

 

رئیس اتاق ایران استفاده از تجربیات شرکت‌های بلژیکی در زمینه‌های نساجی و کشاورزی ارگانیک و همچنین بهره‌وری در زمینه مصرف انرژی را مهم دانست و گفت: اتاق ایران آمادگی دارد با هماهنگی با سفارتخانه‌های دو کشور، فدراسیون اتاق‌های بازرگانی بلژیک و توان اتاق‌های مشترک در پذیرش و اعزام هیات‌های تخصصی برای انجام کارهای اشتراکی گام موثری بردارد. در ادامه پیتر دو کرم؛ وزیر تجارت خارجی بلژیک درخصوص ظرفیت ایران برای همکاری‌های تجاری گفت: افراد خلاق و نیروی متخصص ایرانی از جمله مزیت‌های این کشور است. با حصول اطمینان از امنیت سرمایه‌گذاری شرکت‌های بلژیکی نیز در زمینه صادرات تکنولوژی، ارائه خدمات تجاری و افزایش مناسبات در زمینه‌های پتروشیمی، کشتیرانی، حمل‌ونقل، نفت، گاز و پتروشیمی، جواهرات، محیط‌زیست، آب و پساب فرصت‌های فراوانی وجود دارد که در اهداف کوتاه و بلندمدت هیات‌های تخصصی مدنظر قرار گیرد.




لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها