عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

ضوابط جدید دریافت کارت بازرگانی

تاریخ: 1395/03/10

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اصلاح ضوابط دریافت کارت بازرگانی تا پایان نیمه اول امسال گفت: تمایل داریم نظارت بر صدور کارت بازرگانی به‌طور کلی بر عهده اتاق بازرگانی باشد.

ولی‌الله افخمی‌راد صدور کارت بازرگانی را براساس قوانین مربوط به صادرات و واردات، وظیفه اتاق‌های بازرگانی صنایع و معادن کشور اعلام و عنوان کرد: کارت‌های بازرگانی بعد از امضا توسط رئیس اتاق بازرگانی هر استان و امضای دوم سازمان صنعت، معدن و تجارت هر استان به رسمیت خواهد رسید. وی درخصوص بعضی اتفاقات نظیر دریافت کارت بازرگانی توسط افراد غیرحقیقی گفت: حرکت ما باید به سمتی باشد که حتی‌المقدور اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام به دریافت کارت بازرگانی کنند. وی در این رابطه به مجموعه اصلاحاتی که برای ضوابط و مقررات کارت بازرگانی در دست انجام است اشاره کرد و افزود: کسانی که داوطلب دریافت کارت بازرگانی هستند حداقل باید دارای مدرک تحصیلی دیپلم و سن 25سال باشند. افخمی‌راد همچنین شرکت در کلاس‌های آموزش امور بازرگانی و آشنایی با ضوابط و مقررات مربوط به تجارت خارجی را از دیگر شرایط دریافت این کارت عنوان کرد.

رئیس سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: در اصلاحیه‌ای که در دست انجام است به نوعی به طبقه‌بندی کارت‌های بازرگانی پرداخته‌ایم. هنوز این تصمیم به مرحله اجرا نرسیده و مراحل قانونی خود را طی می‌کند اما امیدواریم تا قبل از نیمه اول سال جاری این طرح عملیاتی شود.

لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها