عضویت

هنوز عضو پایگاه نشده ام!

عضویت

ظرفیت‌های صنعتی ایران برای حضور آلمان‌ها

تاریخ: 1394/08/16

مدیر اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان صنایع نساجی، غذا و نوشیدنی را به‌عنوان ظرفیت‌های صنعتی ایران برای حضور آلمان‌ها در ایران اعلام کرد.

رنه هارون گفت: معرفی شرکت‌های ایرانی و آلمانی به یکدیگر از مهم‌ترین کارهایی است که در اتاق بازرگانی در حال انجام آنها هستیم. وی افزود: در سال 2014 میلادی حجم مبادلات تجاری دو کشور حدود دو میلیارد و 800 میلیون دلار بود که 336 میلیون دلار صادرات ایران و دو میلیارد و 464 میلیون دلار واردات ایران از آلمان بود. هارون با بیان اینکه برای آلمانی‌ها مشکلات زیادی برای سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد، افزود: شهروندان ایرانی باید بتوانند محصولات آلمانی را در سرزمین خود به دست آورند و برنامه‌هایی داریم که این کار در ایران انجام شود ولی فعلا باید صبر کنیم.

 

مدیر اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان اظهار کرد: البته برای این کار نیاز است مشکلات سیاسی حل شود و شرکت‌های آلمانی گرایش بیشتری به این موضوع پیدا کنند. براساس برآوردهای صورت گرفته، هم‌اکنون حدود 30 درصد از توان صنعتی ایران بر پایه فناوری آلمان شکل گرفته و ظرفیت‌های صنعتی و معدنی ایران و صنعت مدرن آلمان می‌تواند زمینه‌های همکاری فراوانی بین دو کشور به‌وجود آورد که با بهبود شرایط سیاسی پیش‌بینی می‌شود در تمام عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، دانشگاهی و گردشگری بین دو کشور باب همکاری و توسعه تعمیق روابط شکل گیرد.




لینک:
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

بازگشت به خبر ها